Då ska vi se... måste först
VARNA för att detta kanske kan vara en av de tråkigaste uppdateringarna på länge men det är iaf något
Då jag nu flyttar bak mitt bannerbatteri och fick ett optima redtop av svärfar så tänkte jag ju sätta det i fram istället.
det visade sig ju att polerna var "felvända" så kablarna blev för korta.
Jag har funderat på detta tidigare och kommit fram till att det bästa blir att byta kablarna helt till längre kablar.
Kollade lite idag och blev nästan vansinnig när jag upptäckte hur dumt kabeln från generatorn sitter och kom fram till att om jag ska ha loss den så måste jag plocka loss massa annat också och känner helt enkelt inte för det just nu.
Så "tyvärr" så får det bli en lite "idiotlösning" för tillfället men tror nog att det kommer funka fint ändå.
Började med att köpa 2 paket av dessa:
...som är till för att skarva lite grövre kablar med.
Båda pluskablarna färdiga:
Minuskablar nästa...
Den ena minuskabeln bytte jag ut helt då jag hade en kabelsko liggandes och den var enkel att komma åt...
En ständig kompanjon vid mekandet...
...energi måste man ju få någonstans iaf
Satt tillbaka batteriplattan och fäst kablarna ordentligt så de ligger still...
Sen började jag även med att dra iordning flexslangen som pluskabeln till det bakre batteriet kommer hamna i sen...
...och JA!... det är fortfarande rostigt på/vid skivorna
Monterade dit batteriet (som visade sig vara helt urladdat)
så då plockade jag ihop och gav f*n i att göra något mer... hoppas inte batteriet är helt slut bara för då kanske jobbet är förgäves iaf
Ska försöka bjuda på lite bättre updates snart... ska ta och ge mig på instrumentbrädan snart iaf!TACK för visat intresse!!
.