3980
Sök

Varför får jag inte bilen såld?!!

16 197 Inlägg
7 oktober 2011
Tommty skrev:
evilaudio skrev:
Tommty skrev:
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

Sen är väl att bromsa när man flyter på vattnet inte den bästa idén.

de tror ja dock inte ett skit på men men... har ALLTID haft bästa däcken fram å kommer ha de så..  kört bil i typ 15 år..   

låter som att folk får vattenplaning varje dag..

du behöver inte tro på det, jag kontrollerar inte dig om hur du ska ha dina däck.

Men vad jag inte förstår är varför lägger trafikskolorna, transportstyrelsen och kommunera så enort mycket tid och möda för att få ut sådan här information bara om det skulle vara "Skit". Det är bevisat till 100 gånger om.

för att folk inte kan köra bil..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

373 Inlägg
7 oktober 2011
Tommty skrev:
evilaudio skrev:
Tommty skrev:
har du de sämsta däcken bak kommer du få mer spinn än fram och risken att du dör ökar enormt och du åker av vägen i sidled.

de tror ja dock inte ett skit på men men... har ALLTID haft bästa däcken fram å kommer ha de så..  kört bil i typ 15 år..   

du behöver inte tro på det, jag kontrollerar inte dig om hur du ska ha dina däck.

Men vad jag inte förstår är varför lägger trafikskolorna, transportstyrelsen och kommunera så enort mycket tid och möda för att få ut sådan här information bara om det skulle vara "Skit". Det är bevisat till 100 gånger om.

Trafikskolor ska lära ut ett sätt till alla som ska ta körkort, en helt ointresserad person som aldrig provat en bils gränser klarar inte ut att få ett kast med baken och då är det säkert bäst att bilen är understyrd istället så man åker med fronten rakt in i nåt hårt istället för på sladd.

Men äger man en presatadabil (eller "kan" köra) och använder bilen och inte kör efter rikets lag så är ju saken en helt annan, då är 99% av det snack myndigheter förmedlar rena skitpratet.
Senast redigerat av ImprezaGC8 (7 oktober 2011)

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
Tommty skrev:

nu är det så att jag bor i norrland och alla jag käner här har dom bästa däcken fram ock hur många av åknigar har vi gämfört med er i munkedal...

jag har alltid haft bästa däcken fram å jag har aldrig åkt av vägen bort sät när man är utte på isen å leker å tar i litte fär mycket

bästa däcken fram=kan köra bil

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

4 299 Inlägg
7 oktober 2011
2 veckor på blocket anser väl inte jag vara jättelänge? Gäller att ha is i magen vid begagnatförsäljning.

Sen är inte 850 överdrivet lätt att sälja, så de kan ha lite med saken att göra.
Och 850 är inte "svårsåld" för att den är "volvos skam" som någon skrev tidigare.

Majoriteten av bilköparna vill ha så ny bil till så lågt pris som möjligt. Och idag kostar inte en V70 tex så himla många lusentappar mer än 850. Så då går valet ofta hellre på den nyare modellen.

Så att lite is i magen och vänta på rätt köpare så ska du se att det inte blir någon hastig skitaffär som du ångrar senare wink

2 337 Inlägg
7 oktober 2011
dieselkungen1 skrev:
Tommty skrev:

nu är det så att jag bor i norrland och alla jag käner här har dom bästa däcken fram ock hur många av åknigar har vi gämfört med er i munkedal...

jag har alltid haft bästa däcken fram å jag har aldrig åkt av vägen bort sät när man är utte på isen å leker å tar i litte fär mycket

bästa däcken fram=kan köra bil

Jag tror mig kunna köra bil och jag sätter bästa däcken bak. Och jag har aldrig åkt av vägen.

218 Inlägg
7 oktober 2011
detta med "de som kan köra bil behöver ingen hjälp" låter lite väl som kaxighet roll

Jag sätter bästa däcken bak, betyder det att jag är en dålig förare?

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
Tommty skrev:
detta med "de som kan köra bil behöver ingen hjälp" låter lite väl som kaxighet roll

Jag sätter bästa däcken bak, betyder det att jag är en dålig förare?

detta med "de som kan köra bil behöver ingen hjälp" låter lite väl som kaxighet vad syfta du på nu då

218 Inlägg
7 oktober 2011
Så som ni beskriver det så får ni det att låta som bara de som kan köra bil sätter däckerna fram vilket jag har väldigt svårt att förstå, dels för att det är ett väldigt konstigt argument samt att det strider mot vad som är bevisat.
Senast redigerat av Tommty (7 oktober 2011)

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
7 oktober 2011
jag kan för stå dej om du har lärt dej på ett viss.... om jag skulle ha dom bästa däcken back så är det så att bilen blir under styrd nu vet jag ej om du har råkatt ut för det men roligt är det ej.................
sän i norr har vi jävulst med älk o ren o då skall du kunna bromsa

Handledare
1 481 Inlägg
7 oktober 2011
evilaudio skrev:
Tommty skrev:
evilaudio skrev:

Jag snurrade av vägen på en raksträcka för herrans många år sedan med en SAAB 99. Hade nya däck fram och halvslitna bak. Fick vattenplaning på bakdäcken och bilen vände runt trots att jag styrde mot med fullt rattutslag. Efter det har jag kört med bästa däcken bak och klarat mig kvar på vägen.....

Och 850:n är för dyr. Fick gå ned under 10' för att få min -96:a T5:a såld. Och då fick jag dessutom byta mot en rostig Caddy........ Bilen låg ute till försäljning i 2mån.

16 197 Inlägg
7 oktober 2011
saab_sonett skrev:
evilaudio skrev:
Tommty skrev:

Jag snurrade av vägen på en raksträcka för herrans många år sedan med en SAAB 99. Hade nya däck fram och halvslitna bak. Fick vattenplaning på bakdäcken och bilen vände runt trots att jag styrde mot med fullt rattutslag. Efter det har jag kört med bästa däcken bak och klarat mig kvar på vägen.....

Och 850:n är för dyr. Fick gå ned under 10' för att få min -96:a T5:a såld. Och då fick jag dessutom byta mot en rostig Caddy........ Bilen låg ute till försäljning i 2mån.

anser dock att risken att få vattenplaning e liten..   har fått de ytterst få ggr under de åren ja kört bil å har alltid hållit mig kvar på vägen.   så ja kommer fortsätta ha bästa däcken fram.. dock skulle de aldrig falla mig in å åka runt me tok slitna däck.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 886 Inlägg
7 oktober 2011
Håll er till ämnet! Tråden handlar inte om vart däcken skall sitta eller vad bilskolan har lärt ut.
Finns en tråd om däck så använd den.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=213805

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Porsche 944 Turbo
54 Inlägg
7 oktober 2011
Shit boys,...ni är bittra och hatiska....lyssna på Hamilton och balla inte ur totalt...man blir ju rädd när man läser era inlägg....

Porsche 944 Turbo - Svensksåld och snart med svensk motor.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 oktober 2011
Jag brukar sätta de bästa däcken på drivhjulen för det är dem som slits mest. Jag brukar ta för vana att sladda lite varje vinter så jag känner till hur min bil beter sig, plus att det är roligt. Roligast är det med FWD bilar då man kan åka CP brett utan att snurra smile

Och sorry för O.T misade hamiltons inlägg.

Men nu har vi on topic här.

den har gått lite för långt för att vara attraktiv, även om den är fin så är nästan 30k väldigt mycket mil. Hade den rullat runt 20k så hade den redan varit såld.
Senast redigerat av AcesHigh666 (7 oktober 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

huh?
10 427 Inlägg
7 oktober 2011
careau skrev:
Jag tror du får gå ner i pris. 7-8K

lol

höj priset med 5000 så kanske det lockas fram några prutare ur stugorna wink

Aldrig nöjd
804 Inlägg
7 oktober 2011
Blir den inte såld så beror det antingen på att annonsen är illa skriven eller att priset är för högt. Annonsen är bra men säljer inte in bilen ordentligt. Anledningen till detta tycker jag är att du sprider ut de negativa aspekterna över hela annonsen istället för att samla det mot slutet.

Det negativa jag fick ut av annonsen var rosten, ac:n och däckmönstret bak. Jag hade samlat det längst ned och påpekat att det därför finns viss prutmån. Det kommer alltid att prutas, då kan man lika gärna vända det till någonting positivt i annonsen. En annan sak är länken till Garaget. Jag ratar alltid sådana annonser då det automatiskt ger en "ungdomsstämpel" på bilen, särskilt en Volvo.

Priset är bevisligen för högt eftersom bilen inte är såld men jag tänker inte kommentera det ytterligare i och med att jag inte har någon aning om prisläget för den modellen. Någon femhundring lägre får dock priset att se mycket lägre ut än vad det är i det här fallet (fyrsiffrigt kontra femsiffrigt).

Det finns alltid en köpare. smile

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 171 Inlägg
7 oktober 2011
Tror inte priset är så fel. Skulle du sätta 6000 så tror folk att det är för mycket allvarliga fel på bilen. Bättre att ha den ute för att den är värd något.

Nackdelar som jag ser är att det är för mycket skrivet i annonsen. Skala bort omödiga saker som berättar om att du egentligen förväntar dig ett högre pris än motsvarande bil annars. Sedan är 17":are med slitna däck inte en fördel på denna typen av bil. Kostar mer att köpa nya däck och då kanske folk väljer ett exemplar med original när bilen ändå är så billig. Inte bra att det kostar som halva bilens inköpspris att köpa nya däck. Kablar dragna behöver man inte skriva eller vad stereon heter, det är ingen fördel för de flesta och inte slutsteg heller. Ta det ev. på plats med rätt typ av köpare istället. Förvänta dig att bilen är ute längre när det är en sedan då det tar längre tid att rätt köpare hittar bilen.

Det du ska trycka på är att det är mycket bruksvärde kvar i bilen utan att man behöver lägga ut pengar på att fixa den, med dina egna ord då.

979 Inlägg
7 oktober 2011
fel tid på året anser jag, brorsan har försökt sälja sin jätte fina Honda civic vtec, både nybes o skattad samt vässad maskin för 20 k , men knappt ngn somhar hört av sig..

Hpc

58 Inlägg
8 oktober 2011
Vilken slump yikes

Satt och kollade blocket i veckan, en kompis ska ha sin första bil. Klickade in på just din 850 och sa att jag tyckte den verkade bra. Vi trodde den var såld redan... smile

I övrigt har jag fått lära mig att de bästa däcken skall sitta bak smile

Volvo V40 2.0T, - 00

Muttley
8 oktober 2011
Största anledningen att du inte säljer är för att folk inte köper bil just nu. De går dåligt för alla som försöker sälja sina bilar i denna klass. Stå du på dig men du får nog vara med på att gå ner lite i pris.
Förövrigt så funkar bilen vettigt så är de skitsamma med däcken.

Sök