3427
Sök

Kan det vara kopplingen s40 98 2.0T

939 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Hej

Sitter här med min s40 som nu har fått en Bränd koppling tror jag?

Den beter sig så att när bilen är av så kan jag lägga i alla växlar å starta bilen / köra på den växeln som e i.

Kopplings pedalen går att trycka ner men när man släpper upp den snabbt så känner man inget ryck så den får inget fäste borde vara kopplingen jag kan bytta växlar när jag trycker ner pedalen om jag drar hårt i spaken. Som tur var hände det här bara 500m därifrån jag bor så kunde rulla hem den.

Så vad jag tror så borde det vara kopplingen som get upp va tror du?=

Har kollat runt lite å det ser ut som att man tar runt 10-15K för bytte av den e det ett överpris?

Vissa säger med att man måste ta ut hela motorn från bilen stämmer det? För när man kollar i haynes boken så går det tydligen [om jag inte läst fel] att bytta kopplingen utan att ta ur hela motorn.

Hoppas någon kan svara på mina små frågor ^^

130 Inlägg
8 oktober 2011
Kollat alla oljer osv så dom ser bra ut?. Den kan vara gammal? Vatten i den? prova byta den. Annars är det nog kopplingen som börjar bli sleten efter alla burns;) hehe. 10-15 lax för att byta koppling. mjaaa. känner du någon duktig som kan göra det kostar det kanske dig 4000kr istället:P. Mvh

223 Inlägg
8 oktober 2011
min gjorde aå med öppa lådan och titta utrappningslagret men förstbromms vätskan kan vara tomt har för mig att dom går på sammakrets mvh

audi s4 450nm e mums

130 Inlägg
8 oktober 2011
ja dom går på samma krets, töm den, lufta bromssystemet och allting, fin och fräsch olja i hela systemet och som sagt, dom går i samma krets, funkar inte det, så är det kopplingen som är kass. Jag hade samma problem med min, tog inte alltid, seg i växlarna osv, men bytade bromsvätskan i hela systemet och den har rullat i några månader felfritt sedan dess iallafall smile

223 Inlägg
8 oktober 2011
miniDULTEN skrev:
ja dom går på samma krets, töm den, lufta bromssystemet och allting, fin och fräsch olja i hela systemet och som sagt, dom går i samma krets, funkar inte det, så är det kopplingen som är kass. Jag hade samma problem med min, tog inte alltid, seg i växlarna osv, men bytade bromsvätskan i hela systemet och den har rullat i några månader felfritt sedan dess iallafall smile

gör som han säger annars bör det vara utrampnings lagret annars hade bilen börjat slira förlängesen tongue

audi s4 450nm e mums

939 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
okey ska ta å köpa mig lite olja till den då å lufta å se om det blir bättre.

Faan går det inte att kolla utrappningslagret utan att slita ur lådan? Står i boken att man ska ta ur den...

223 Inlägg
8 oktober 2011
Nightmare89 skrev:
okey ska ta å köpa mig lite olja till den då å lufta å se om det blir bättre.

Faan går det inte att kolla utrappningslagret utan att slita ur lådan? Står i boken att man ska ta ur den...

måste riva lådan sitter på axeln somgår in imotorn via tryckplattan och lamelerna men då skulle du kunna passa på att trycka i något värre tongue

audi s4 450nm e mums

130 Inlägg
8 oktober 2011
Måste faktiskt hålla med lunden där;) Den är inte jätte stark den kopplingen big_smile

939 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
hm nä ska kanske ta å dra i en T4 koppling ska ju passa rakt på och lär ju inte kosta så mycket mera!

223 Inlägg
8 oktober 2011
du kan juh köra med sach 712 eller något antar att du vill ha mer hk i den med så då kan man börja med drivlinan så den palla med trycket tongue men du får åka med någon annan i morgon på träffen sö tongue

audi s4 450nm e mums

223 Inlägg
8 oktober 2011
Nightmare89 skrev:
hm nä ska kanske ta å dra i en T4 koppling ska ju passa rakt på och lär ju inte kosta så mycket mera!

jag hade t4 och den var klen du den total krasha det raslade bara omlådan sö så bytt till riktiga saker direkt i stället du kännar på det i längden

audi s4 450nm e mums

939 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Har fixat lift till träffen kommer i en S60 med sport paket ^¨

Hm kommer inte att bygga mera på den här bilen den kommer att säljas till våren..

223 Inlägg
8 oktober 2011
Nightmare89 skrev:
Har fixat lift till träffen kommer i en S60 med sport paket ^¨

Hm kommer inte att bygga mera på den här bilen den kommer att säljas till våren..

okok

audi s4 450nm e mums

939 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Så har bytt oljan på bilen nu utan resultat så det värkar vara kopplingen som get upp helt.

Sök