3251
Sök

FIAT 128 - Dålig bränsletillförsel

111 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Har hållit på och fixat lite på en fiat 128, som jag köpte av grannen för en billig peng, och senaste projektet blev att byta ventiler, då kamremmen hade slagit över en kugg då den var så sliten... allt är nu okej, motorn går klockrent, men det kommer inget bensin... när man häller direkt i förgasaren funkar det... men så fort man slutar hälla... ''storknar'' bilen... provade att ta upp bensinpumpen och rengöra med tryckluft... hjälpte inte... tog loss tanken och bytte ut flotördelen? som både ska suga upp bensin,ge indikation till tankmätaren, hjälpte inte... Idag köpte jag en elekriskt driven pump från biltema och kopplade strömmen och slangarna...men inte en droppe:(... den enda återstående möjligheten är väl att det suger tjuvluft i slangen vid något skarv??

Hjälp mig!yikes

Tack på förhand:)

5 111 Inlägg
9 oktober 2011
Provat blåsa med tryckluft i bränsleledningarna "bakvägen"?

111 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Problemet var att det sög tjuvluft i ett slangskarv, men nu är det fixat, jag har dessutom satt dit en ny vattenpump, men nu har det uppstått ett nytt problem, bilen svarar mycket dåligt på gaspådrag, när man frikopplar och gasar svarar den sådär ''halvbra'' som en förgasarbil gör, men när man lägger i en växel, och ska åka iväg, så försvinner liksom draget och trots att man ger full gas storknar motorn, är det skit någonstans... eller är det ett bränsleslangsläkage till som jag inte upptäckt???

Likbärgare
375 Inlägg
18 oktober 2011
Kan mycket väl vara tändningen som står fel, Hur är membranet i förgasaren?

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

111 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Ska kolla det...wink
Men tändningen verkar vara ok...roll
Hur är det med luftmängden... kan det vara så att den får för mycket... eller för lite luft..?cool
smile
Senast redigerat av danne5 (19 oktober 2011)

Likbärgare
375 Inlägg
19 oktober 2011
Kan det mycket väl vara, Igensatt luftfilter kan vara en orsak, Börja kolla membranet, Rensat förgasaren?

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

111 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
nej, får bli förgasarchek i helgen... hjälper inte med att ta bort luftfiltret...

Sök