2012-07-09 Besiktade bilen idag, den gick igenom. Mina eftermonterade Xenon 8000K halvljus och helljus var inget som påverkade ljusbilden. Besiktningsmannen tyckte bilen var i mycket fint skick !
2012-07-11 Så nu är Explorern fixad efter pundarinbrottet... TV övervakningen, dvd, larm har uppgraderats och återställts, 40.000 volt stumgun monterade i samtliga dörrhandtag som är aktiverade när larmet är påslaget. Lär säkert ligga en bränd pundare på marken inom kort
Japp och kissat & bajsat på mig med mera, ska montera varningsskyltar vid varje dörrhandtag för min och andras säkerhet. Men tills dess tar jag gärna risken...
Thunderbird88 skrev:
Och sen så glömmer du om du verkligen låste bilen och tar tag i handtaget och sen ligger du själv på marken bredvid bilen med spasmiska ryck
Lägg gärna upp guide ang stungunsen i handtagen, riktigt sugen på att göra samma sak, bryr mig inte om lagen när det kommer till att skydda min egendom.
Jag kan lägga ut en ritning hur jag gjort med avtryckaren, själva enheterna (kondensatorkortet som expanderar 12volt till 40.000volt) har jag själv hämtat via google, det är själva avtryckaren och polerna som är uppfunna av mig, samt relä-brytningen som bryter strömmen vid avaktivering av larmet... Sen har jag tre batterier, 60amp under huven, 60amp i bilen och ett litet 18amp i bilen, för att ingen ska kunna öppna huven och fimpa elen och därmet döda larm & stungunsarna i handtagen..
När man rycker i dörrhandtagen rör sig en brytare som är kopplad på stången i insidan av dörren, denna brytare aktiverar två elektroder som sitter limmade på insidan av det yttre dörrhandtaget (där man har fingrarna när man försöker öppna dörren) elektroderna är kopplade till kondensatorkortet och en kraftig ström (40.000volt) skjuts mellan elektroderna, man behöver med andra ord inte hålla PÅ elektroderna, det räcker att man har fingrarna mellan eller brevid dom för att man ska bli grillad Ett råd är att sätta upp varningstexter vid handtagen så att du själv inte råkar gå i din egen fälla. Om så är fallet bör man snabbt åka till akuten och ta ett EKG för att se så att inte hjärtat börjat slå i otakt
Lycka till!
TheMPG skrev:
Lägg gärna upp guide ang stungunsen i handtagen, riktigt sugen på att göra samma sak, bryr mig inte om lagen när det kommer till att skydda min egendom.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
12 juli 2012
Jaha, så det är inte strömsatt hela tiden utan det är när man rycker i handtaget som det händer? Lovar dig att många av dina kompisar kommer att rycka handtaget för tidigt
Precis, hoppas att jag slipper det, men den bryter strömmen till stungunsen direkt när jag trycker på avlarmningsknappen, möjligtvis tar det några millisekunder extra innan kondensatorerna laddat ur helt, så dom behöver förhoppningsvis inte stå där och skaka i 10 sekunder
Thunderbird88 skrev:
Jaha, så det är inte strömsatt hela tiden utan det är när man rycker i handtaget som det händer? Lovar dig att många av dina kompisar kommer att rycka handtaget för tidigt
2012-07-14 Besökte American Car Show 2012 i Norrtälje, jag tänkte parkera men den trevliga tjejen i parkeringskassan tyckte att jag skulle ställa ut bilen. Det var samma pengar som parkeringen och då slapp jag gå. Lat som man är så valde man att ställa ut åbäket En kanondag med sol & värme blev det och sedan några timmar vila innan man crusade runt Norrtälje, touchade en grävling och fick blåsa i kling & klangs alkotestare...
2012-07-11 Så nu är Explorern fixad efter pundarinbrottet... TV övervakningen, dvd, larm har uppgraderats och återställts, 40.000 volt stumgun monterade i samtliga dörrhandtag som är aktiverade när larmet är påslaget. Lär säkert ligga en bränd pundare på marken inom kort http://www1.garaget.org/gallery/images/6/5088/5088-8208caae111c0c3ceb487ae036a7a25e_tn.jpg
Klockrent gjort, hoppas bara att idioterna få känna på det också.
2012-07-11 Så nu är Explorern fixad efter pundarinbrottet... TV övervakningen, dvd, larm har uppgraderats och återställts, 40.000 volt stumgun monterade i samtliga dörrhandtag som är aktiverade när larmet är påslaget. Lär säkert ligga en bränd pundare på marken inom kort http://www1.garaget.org/gallery/images/6/5088/5088-8208caae111c0c3ceb487ae036a7a25e_tn.jpg
Klockrent gjort, hoppas bara att idioterna få känna på det också.