3129
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 728 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
BMW 335D E91
1 399 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:
nyller skrev:
spokenratt skrev:

Ja, alltså, farsan har ju en GoPro kamera faktiskt wink Men vi hade väl tänkt att man kunde använda den även vid racen och sätta den på utsidan, så man ser när man kör ifrån de andra tongue HAHAHA
( Hoppas man inte förlor nu bara, blir ingen video då, batterit kanske råkar dö tongue )

Haha nu ska vi inte va sån wink

Njae.. men om den där Saaben blir besudlad så går dom rätt bra faktiskt, man ska inte underskatta dom! Eller, Tiiimpa?!

Nej det ska man absolut inte! Dom går redigt bra dom rackarna >.<

3 860 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:
svarta fälgar i matt är också rätt snyggt tycker då jag wink hehe

Ja, jag funderade själv på just det faktiskt. Kan kanske matcha mot grillen, ska ju ändå spraya om den så att kromlisten försvinner, och räckena är ju svarta me...

Skulle du tröttna på mattsvarta fälgar då kan du ju alltid använda Glossifier så de blir blankare eller Metalizer för att få lite mer effekt i färgen. wink

Ja precis!!! Man kan ju köra lite försiktigt med Metalizern eller gloss som du säger... Vi får väl se vart det slutar, men jag tror inte det är många fler nyanser som passar, Gun Metall eller Svart känns som det som funkar mot lacken.. hmm ??

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

977 Inlägg
11 april 2013
spokenratt skrev:
-ekgbg- skrev:
spokenratt skrev:

Ja, jag funderade själv på just det faktiskt. Kan kanske matcha mot grillen, ska ju ändå spraya om den så att kromlisten försvinner, och räckena är ju svarta me...

Skulle du tröttna på mattsvarta fälgar då kan du ju alltid använda Glossifier så de blir blankare eller Metalizer för att få lite mer effekt i färgen. wink

Ja precis!!! Man kan ju köra lite försiktigt med Metalizern eller gloss som du säger... Vi får väl se vart det slutar, men jag tror inte det är många fler nyanser som passar, Gun Metall eller Svart känns som det som funkar mot lacken.. hmm ??

Ja varken gul eller rött hade varit snyggt och blått hade blivit lite kaka på kaka. Så det är väl som du säger gunmetal eller svart som hade passat bäst.

465 Inlägg
13 april 2013
hehe nej det kan allt bli riktigt bra klös i saab också wink men synd att dom är tunga som stridsvagnar bara xD

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
13 april 2013
Vitt hade kanske fungerat med smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
SÅ JA!!

Rekond bokad och pris bestämt! Fredag nästa vecka är det dags!

Det blir, polering, vaxning, försegling och klädseltvätt!

Ska bli så jäkla skönt!
Senast redigerat av spokenratt (15 april 2013)

Autotech

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
15 april 2013
spokenratt skrev:
SÅ JA!!

Ska bli så jäkla skönt!

Vad går det kalaset på? Roligt att hålla på med sånt själv också ^^

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
nyller skrev:
spokenratt skrev:
SÅ JA!!

Ska bli så jäkla skönt!

Vad går det kalaset på? Roligt att hålla på med sånt själv också ^^

Jag vill inte ge mig på att polera den själv... Hade det bara varit vaxning hade det varit en annan femma men iom att det är solid lack och inte metallic så är det svårt att få upp den riktiga blanka ytan om man inte kan riktigt hmm Hela kallaset går på 2 500:- !

Autotech

465 Inlägg
15 april 2013
det måste vara ett bra pris wink vart ska du lämna in den? smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
15 april 2013
Härligt gärna före å efter bild! smile

Edit vill gärna se foto på kvittot med tongue
Senast redigerat av Drunk (15 april 2013)

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
det måste vara ett bra pris wink vart ska du lämna in den? smile

Vist var det! Jaa.... här i stan wink Kanske inte ska skriva ut i tråden var folk gör jobb utan kvitto wink Men jag skickar ett PM!

Autotech

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Drunk skrev:
Härligt gärna före å efter bild! smile

Det kommer! Han tar bilder under arbetets gång. Och brukar ha en del bilder till sig själv på "kunders bilar"

Autotech

BASS GLAD
1 381 Inlägg
15 april 2013
Då vet jag att jag kan höja mitt pris lite som jag tar då jag polerar då .. och folk klagar att de dyrt hahahahaha

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
Då vet jag att jag kan höja mitt pris lite som jag tar då jag polerar då .. och folk klagar att de dyrt hahahahaha

Hehehe.. Ja, kanske det tongue
Beror ju på hur lång tid man lägger ner och så där med ju men allt är ju relativt!!
Sen tycker jag man ska ta betalt precis så mycket man själv tycker, vill folk inte betala så kan dom ju vända sig till företag och betala dom priserna i stället om dom vill!

Autotech

BASS GLAD
1 381 Inlägg
15 april 2013
spokenratt skrev:
birka76 skrev:

Beror ju på hur lång tid man lägger ner och så där med ju men allt är ju relativt!!
Sen tycker jag man ska ta betalt precis så mycket man själv tycker, vill folk inte betala så kan dom ju vända sig till företag och betala dom priserna i stället om dom vill!

jopp sen får man se hur sliten lacken är på bilen man ska polera med smile men själv tar jag runt 1500:- då skricker folk lollollollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

3 860 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
spokenratt skrev:
birka76 skrev:

jopp sen får man se hur sliten lacken är på bilen man ska polera med smile men själv tar jag runt 1500:- då skricker folk lollollollol

1 500:- ska man fan inte gnälla på!mad Jag ska ju få gjort invändig rekond och polering samt konservering för priset jag fick..
Senast redigerat av spokenratt (16 april 2013)

Autotech

3 860 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
de biligt smile

ja, är väl inte fy skam för 2 500:- Det är ju fan så dyrt och lämna iväg bilen till firma om man ska ha gjort det samma!

Autotech

BASS GLAD
1 381 Inlägg
16 april 2013
Jappp
Juag Tar Lite Olika Beronde På Hur Sliten Lacken Är smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

OUTLAW1
16 april 2013
spokenratt skrev:
birka76 skrev:
de biligt smile

ja, är väl inte fy skam för 2 500:- Det är ju fan så dyrt och lämna iväg bilen till firma om man ska ha gjort det samma!

jag lämnar in min svart till en "känd firma" och då kostar en polering samt konservering 1600:-
fast då tar dom inte insidan.....men man kan inte gnälla om priser på upp till 2000:-ändå..
Tar ju några timmar o resultatet är suveränt..

Kul o se att många vårdar sina pärlor..

Sök