3029
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

527 327 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
493 Inlägg
27 november 2011
#41
orginal glödlamporna behöver väl också ström? klipp klipp wink sen e de vara till att lödda och över med krympslang..

Googlemaster

3 292 Inlägg
27 november 2011
#42
Elot skrev:
orginal glödlamporna behöver väl också ström? klipp klipp wink sen e de vara till att lödda och över med krympslang..

Vet inte hur det är med denna Volvo.. men har för mig att det inte sitter nån direktström direkt på kontakten till orginal lyse.. och undrade därmed bilken kabelhärva man ska börja o gräva i för att hitta ström som motsvarar detsamma som om det skulle vara på batteriets + pol big_smilebig_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

493 Inlägg
27 november 2011
#43
men du har dimljusen på bilen som de e idag? e ju bara att klippa den rosa och den bruna.. org lampa går på 12v.. finns liksom inger mer att fundera över...

Googlemaster

3 860 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#44
Precis, klipper bort org lampkontakten/hållaren, då har du + och - där. Org lamphållare ska ju inte ha någon ström längre så du tar ju de vanliga + och - som gick fram till org lampan..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 292 Inlägg
27 november 2011
#45
Elot skrev:
men du har dimljusen på bilen som de e idag? e ju bara att klippa den rosa och den bruna.. org lampa går på 12v.. finns liksom inger mer att fundera över...

Ja ok.. jag ska inte förvirra med mina funderingar.. såg på nån sida att Xenon kräver direktmatning av ström och vad jag vet så har ingen lampa det .. för då skulle den ju lysa konstant hela tiden..

Ska se över hur det ser ut på min bil... big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

493 Inlägg
27 november 2011
#46
precis fetto, ser inte vad problemet etongue

Googlemaster

3 292 Inlägg
27 november 2011
#47
Fetto ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 860 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#48
Danne_1977 skrev:
Fetto ?

han menade nog mig wink

Men ja, det räcker med de 2 sladdar som förser org lampan med ström..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

493 Inlägg
27 november 2011
#49
Danne_1977 skrev:
Elot skrev:
men du har dimljusen på bilen som de e idag? e ju bara att klippa den rosa och den bruna.. org lampa går på 12v.. finns liksom inger mer att fundera över...

Ja ok.. jag ska inte förvirra med mina funderingar.. såg på nån sida att Xenon kräver direktmatning av ström och vad jag vet så har ingen lampa det .. för då skulle den ju lysa konstant hela tiden..

Ska se över hur det ser ut på min bil... big_smile

finns så mång fina teorier... men de e bara skitsnack för allt de viktiga sitter i ballasten och sen e de ju precis bara en brytare i kupen

Googlemaster

3 292 Inlägg
27 november 2011
#50
spokenratt skrev:
Danne_1977 skrev:
Fetto ?

han menade nog mig wink

Men ja, det räcker med de 2 sladdar som förser org lampan med ström..

Man vet ju inte hur man ska tolka ordet fetto, personligt påhopp, flum från din sida, eller helt enkelt ett uttryck, vilket det än är så tycker jag det är ett olämpligt att använda..

Just a thought.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

493 Inlägg
27 november 2011
#51
Danne_1977 skrev:
spokenratt skrev:
Danne_1977 skrev:
Fetto ?

han menade nog mig wink

Men ja, det räcker med de 2 sladdar som förser org lampan med ström..

Man vet ju inte hur man ska tolka ordet fetto, personligt påhopp, flum från din sida, eller helt enkelt ett uttryck, vilket det än är så tycker jag det är ett olämpligt att använda..

Just a thought.

du kan tolka de hur du vill med efter som de inte var menat till dig så behöver du nog inte lägga ner så mycke tanke på de...  men om ja inte minns fel så e de brun och rosa till org lampa och färgerna i sig e ju givna till driv donet den till xenonkitet.. sen handlar de bara om att skydda mot salt och skit. sitter ju ganksa utsatt.. en ide kunde ju varit att gömmt upp de i motorrummet så långt de går för de e ju rätt långa sladdar

Googlemaster

3 292 Inlägg
27 november 2011
#52
Elot skrev:
Danne_1977 skrev:
spokenratt skrev:

han menade nog mig wink

Men ja, det räcker med de 2 sladdar som förser org lampan med ström..

Man vet ju inte hur man ska tolka ordet fetto, personligt påhopp, flum från din sida, eller helt enkelt ett uttryck, vilket det än är så tycker jag det är ett olämpligt att använda..

Just a thought.

du kan tolka de hur du vill med efter som de inte var menat till dig så behöver du nog inte lägga ner så mycke tanke på de...  men om ja inte minns fel så e de brun och rosa till org lampa och färgerna i sig e ju givna till driv donet den till xenonkitet.. sen handlar de bara om att skydda mot salt och skit. sitter ju ganksa utsatt.. en ide kunde ju varit att gömmt upp de i motorrummet så långt de går för de e ju rätt långa sladdar

Ja jag ska tillägga att det inte är dimljusen jag ska sätta in xenon.. det är halvljuset.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

493 Inlägg
27 november 2011
#53
Danne_1977 skrev:
Elot skrev:
Danne_1977 skrev:

Man vet ju inte hur man ska tolka ordet fetto, personligt påhopp, flum från din sida, eller helt enkelt ett uttryck, vilket det än är så tycker jag det är ett olämpligt att använda..

Just a thought.

du kan tolka de hur du vill med efter som de inte var menat till dig så behöver du nog inte lägga ner så mycke tanke på de...  men om ja inte minns fel så e de brun och rosa till org lampa och färgerna i sig e ju givna till driv donet den till xenonkitet.. sen handlar de bara om att skydda mot salt och skit. sitter ju ganksa utsatt.. en ide kunde ju varit att gömmt upp de i motorrummet så långt de går för de e ju rätt långa sladdar

Ja jag ska tillägga att det inte är dimljusen jag ska sätta in xenon.. det är halvljuset.. big_smile

hahaha, nä men ojsan de var ju kanske en annan sak då tongue

Googlemaster

3 292 Inlägg
27 november 2011
#54
Elot skrev:
Danne_1977 skrev:
Elot skrev:

du kan tolka de hur du vill med efter som de inte var menat till dig så behöver du nog inte lägga ner så mycke tanke på de...  men om ja inte minns fel så e de brun och rosa till org lampa och färgerna i sig e ju givna till driv donet den till xenonkitet.. sen handlar de bara om att skydda mot salt och skit. sitter ju ganksa utsatt.. en ide kunde ju varit att gömmt upp de i motorrummet så långt de går för de e ju rätt långa sladdar

Ja jag ska tillägga att det inte är dimljusen jag ska sätta in xenon.. det är halvljuset.. big_smile

hahaha, nä men ojsan de var ju kanske en annan sak då tongue

big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

493 Inlägg
27 november 2011
#55
Danne_1977 skrev:
Elot skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja jag ska tillägga att det inte är dimljusen jag ska sätta in xenon.. det är halvljuset.. big_smile

hahaha, nä men ojsan de var ju kanske en annan sak då tongue

big_smile

eftersom ja aldrig gjort de på dom så vet ja inte men tycker principen ska vara den samma

Googlemaster

718 Inlägg
27 november 2011
#56
Fin vagn du har där. Kommer lätt följas detta smile.

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime

3 860 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#57
DANNE:
Ja om det nu är halvljuset så är det ju en stor skillnad! haha! Nu är det ju så att du antagligen inte får den genom besiktningen med endast ett xenonkitt då bilar med xenon i halvljus måste ha AUTOMATISK nivåreglering i ljuset, detta finns det lösningar på och ja tror att xenonkungen säljer sådann automatik. Och möjligen behövs en reggbsesiktning om du monterar xenon i halvljuset..
Men det borde vara samma princip i övrigt, ta + och - från org matningen men ja har ingen aning om hur det funkar med socklar o så..

EPAFOLLE:
Tack du!! Ja, sjukt nöjd med den! Längtar till våren nu så man kan få på 18" igen och fortsätta med moddifieringarna!!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 292 Inlägg
27 november 2011
#58
spokenratt skrev:
DANNE:
Ja om det nu är halvljuset så är det ju en stor skillnad! haha! Nu är det ju så att du antagligen inte får den genom besiktningen med endast ett xenonkitt då bilar med xenon i halvljus måste ha AUTOMATISK nivåreglering i ljuset, detta finns det lösningar på och ja tror att xenonkungen säljer sådann automatik. Och möjligen behövs en reggbsesiktning om du monterar xenon i halvljuset..
Men det borde vara samma princip i övrigt, ta + och - från org matningen men ja har ingen aning om hur det funkar med socklar o så..

EPAFOLLE:
Tack du!! Ja, sjukt nöjd med den! Längtar till våren nu så man kan få på 18" igen och fortsätta med moddifieringarna!!!

Tanken var ju att koppla förbi ballasten och xenon o sätta i vanliga lampor på besiktningen.. big_smile 

Jag ska kolla upp lite hur det funkar och hur man gör på V70... har själv ingen erfarenhet av just det..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

AUTOTECH
762 Inlägg
10 december 2011
#59
Tumme upp!

3 860 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#60
salle1 skrev:
Tumme upp!

Haha, tack Salle wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech


Sök