3297
Sök

3 Ordningsböter + Prövotid = Indraget körkort?

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
Såhär är läget. Vart av med körkortet för ca 1,5 år sedan pga fortkörning (90km/h för fort på 90 väg). Fick 3 månaders spärrtid och tog sedan om de. Efter ca 3 måndader körde jag 60km/h på 50 väg = Böter. Och sedan har de gått tills nu. För 1 månad sedan råkande jag komma ut på E6:an med en traktor + 2 släp = Böter 1000 kr. Och nu ikväll körde jag där de va körförbud efter kl 00:00 = Böter 1000 kr. Kort och gott 1 fortkörningsböter och 2 st ordningsböter inom 1 år. Samt körkortet på prövotid + Har haft indraget körkort.

Vad tror ni kan bli följden på detta?
Senast redigerat av Fest4ever (15 oktober 2011)

Over And Out.....

322 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
Hej!
Såhär är läget. Vart av med körkortet för ca 1,5 år sedan pga fortkörning (90km/h för fort på 90 väg). Fick 3 månaders spärrtid och tog sedan om de. Efter ca 3 måndader körde jag 60km/h på 50 väg = Böter. Och sedan har de gått tills nu. För 1 månad sedan råkande jag komma ut på E6:an med en traktor + 2 släp = Böter 1000 kr. Och nu ikväll körde jag där de va körförbud efter kl 00:00. Kort och gott 1 fortkörningsböter och 2 st ordningsböter inom 1 år. Samt körkortet på prövotid.

låter som du inte ska ha körkort:S

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
Hej!
Såhär är läget. Vart av med körkortet för ca 1,5 år sedan pga fortkörning (90km/h för fort på 90 väg). Fick 3 månaders spärrtid och tog sedan om de. Efter ca 3 måndader körde jag 60km/h på 50 väg = Böter. Och sedan har de gått tills nu. För 1 månad sedan råkande jag komma ut på E6:an med en traktor + 2 släp = Böter 1000 kr. Och nu ikväll körde jag där de va körförbud efter kl 00:00. Kort och gott 1 fortkörningsböter och 2 st ordningsböter inom 1 år. Samt körkortet på prövotid.

De 2 sistnämda böterna har hänt här i Halmstad. Kört fel helt enkelt och en jävla massa otur:/

Over And Out.....

322 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
Hej!

De 2 sistnämda böterna har hänt här i Halmstad. Kört fel helt enkelt och en jävla massa otur:/

kör rätt och slipp böter och indraget körkort?

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:

Haha, ja de får vi hoppas att man gör nu då;) Vet du om de blir indraget körkort?

Over And Out.....

322 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:

Haha, ja de får vi hoppas att man gör nu då;) Vet du om de blir indraget körkort?

sa dom inget om de på plats?

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:

Frågade men dom visste inte:S

Over And Out.....

322 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:

då blir de nog bara böter oturligt nog för oss andra som måste möta dig i trafiken

961 Inlägg
15 oktober 2011
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:

då blir de nog bara böter oturligt nog för oss andra som måste möta dig i trafiken

men lek polis nån annanstans , de va ju för fasen inte de han fråga om !!!
som de verkar så är de upp till länstyrelsen att bestämma , men bli inte förvånad OM du blir av med det.
bara hoppas du klarar dig

Pure DieselPower

322 Inlägg
15 oktober 2011
Jockefors skrev:
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:

som de verkar så är de upp till länstyrelsen att bestämma , men bli inte förvånad OM du blir av med det.

90 på 50 väg är coolt enligt ronny o ragge:D

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
Hej!
Såhär är läget. Vart av med körkortet för ca 1,5 år sedan pga fortkörning (90km/h för fort på 90 väg). Fick 3 månaders spärrtid och tog sedan om de. Efter ca 3 måndader körde jag 60km/h på 50 väg = Böter. Och sedan har de gått tills nu. För 1 månad sedan råkande jag komma ut på E6:an med en traktor + 2 släp = Böter 1000 kr. Och nu ikväll körde jag där de va körförbud efter kl 00:00 = Böter 1000 kr. Kort och gott 1 fortkörningsböter och 2 st ordningsböter inom 1 år. Samt körkortet på prövotid + Har haft indraget körkort.

Segt du :p Får väl hoppas du klarar kortet iaf smile

~Andy~

Forummoderator
26 341 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
driftking199 skrev:
Fest4ever skrev:
Hej!

Du "råkade" komma ut på E6:an med traktor och två - 2 - släp?
Senast redigerat av AirOne (15 oktober 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
Hej!

Uppenbarligen förtjänar du inte att ha körkort, men jag tvivlar på att du blir av med det, men det måste kännas fint att sponsra den lokale fikakassan med så mycket.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Självlärd
3 083 Inlägg
15 oktober 2011
driftking199 skrev:
Jockefors skrev:
driftking199 skrev:

90 på 50 väg är coolt enligt ronny o ragge:D

Han har aldrig sagt att han kört 90 på 50väg? :S

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
15 oktober 2011
inte säkert att det leder till något

det dom ser hårdast på är upprepade överträdelser tex 3st fortkörningar så är risken stor att dom snyter kortet

nu är det 3olika grejer

en fortkörning på 10km/h över ska man aldrig erkänna för en sån fortkörning är det ungefär 70-90% chans att dom inte ens tar upp i rätten

man kan inte kalla det otur att köra med en obes bil
alla förstår väll att körförbudet inträder vid 12slaget när det räknas som ny dag

och hur åker man "fel" så man åker ut på en motorväg med en traktor+2släp
det händer liksom inte
knappast att man kan missa att det är en motorväg man kör ut på

Kör fort så hinner inget hända...

125 Inlägg
15 oktober 2011
den borde ju vara att du funderar på hur du framför dig själv o ditt fordon!!

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Growe skrev:
inte säkert att det leder till något

det dom ser hårdast på är upprepade överträdelser tex 3st fortkörningar så är risken stor att dom snyter kortet

nu är det 3olika grejer

en fortkörning på 10km/h över ska man aldrig erkänna för en sån fortkörning är det ungefär 70-90% chans att dom inte ens tar upp i rätten

man kan inte kalla det otur att köra med en obes bil
alla förstår väll att körförbudet inträder vid 12slaget när det räknas som ny dag

och hur åker man "fel" så man åker ut på en motorväg med en traktor+2släp
det händer liksom inte
knappast att man kan missa att det är en motorväg man kör ut på

#De va inte e obes bil utan de va körförbud på den vägen jag körde in på tydligen:S Jag såg ingen skylt + att jag har bott här i Halmstad i några veckor bara så jag kan inte stan sådär jätte bra.

"Jag körde på natten, kl kanske va 02:00 och var på väg hem efter en väg jag aldrig kört på förut, skulle köra mot Halmstad och de kom en skyllt där de stod Halmstad åt vänster, kom ut på E6 kunde ju inte direkt vända så jag tänkte att jag kör väl av vid nästa avfart. Såklart kom farbror blå efter ca 2 minuter så jag hann aldrig köra av:S

Såklart är de fel att skylla ifrån sig, men jag anser att de har varit lite otur inblandat i de hela, inte lätt när man kommer från Östersund:/

Over And Out.....

Muttley
15 oktober 2011
De kommer granska och kolla igenom.  Att köra ut på motorvägen med en traktor är faktiskt rätt allvarligt. Hur man nu kan missa att de är en motorväg.  Har du glasögonkrav men sket i dem den dagen ?
Brukar står rätt så tydliga skyltar om att de antingen är motortrafikled eller motorväg . Och de är strängt nej till LGF fordon.
Senast redigerat av tkd_rille (15 oktober 2011)

Maskinförare
23 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
De kommer granska och kolla igenom.  Att köra ut på motorvägen med en traktor är faktiskt rätt allvarligt. Hur man nu kan missa att de är en motorväg.  Har du glasögonkrav men sket i dem den dagen ?
Brukar står rätt så tydliga skyltar om att de antingen är motortrafikled eller motorväg . Och de är strängt nej till LGF fordon.

Då dom stannade mig så skrattade dom bara så jag gjorde också de. Jag förklarade hur de hade gått till  för dom och dom sa att jag skulle följa efter dom till nästa avfart. Dom visste tydligen inte vad som gällde för jag fick typ visa dom vart allt satt bromsar, LGF skyltar osv. De fanns inga skyltar på förbud mot LGF. De ända som va är att Halmstad skylten va grön. Är därimot lite färgblind, särksilt i mörker.

Over And Out.....

Muttley
15 oktober 2011
Fest4ever skrev:
tkd_rille skrev:

Då dom stannade mig så skrattade dom bara så jag gjorde också de. Jag förklarade hur de hade gått till  för dom och dom sa att jag skulle följa efter dom till nästa avfart. Dom visste tydligen inte vad som gällde för jag fick typ visa dom vart allt satt bromsar, LGF skyltar osv. De fanns inga skyltar på förbud mot LGF. De ända som va är att Halmstad skylten va grön. Är därimot lite färgblind, särksilt i mörker.

http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/liikenneverkko/liikennemerkit_turvalaitteet/images/563.gif
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSP6PQTDgrSFkYysO2a8FkJgEim_u_UwlTyzAkEqtSWJScC0RQ_A
http://3.bp.blogspot.com/-ZOMrAVPoxis/TW4s8-hXnaI/AAAAAAAABFw/vGfTa-pakt4/s1600/SAM_6103.JPG

Troligen såg skylten ut liknande de sista. Det står aldrig förbud mot LGF, de är något som ingår i körkortskunskaperna för de hade du ?
Sen när tror du att du får köra ner på dessa då ? Jo när du har fått dispens från trafikverket (tror det) för specialtransport för transport via motorväg. Och de kostar.

Sök