Är det för blankt ser det överarbetat ut och är det för matt så ser det risigt ut
Ärligt sagt så vet jag inte vilken matthet Ford använde. Däremot använde Mopar 20 - 30 % matthet och sedan jag renoverade Barracudan tycker jag att det funkar bra.
Ser ni hur springa ändrar? Mot vindrutan ligger huven nästan mot framskärmen. Men framtill är spalten mycket större för att bli mindre där huven börjar....
samma gäller andra sidan. Hörnet på huven tar nästan i framskärmen...
Jåå, det är samma huvar. Med samma mått. Det är väl bara att justera om framskärmarna. Men jag antar att det är bättre att ha grillen och stötfångaren på plats också. Ifall några fel hål ska flyttas.
Jag har ett skilt ställe där jag brukar sandblästra och slipa. Och på somrarna brukar jag spänna en presenning över för att inte behöv stå i direkt solljus. Mycket enklare att jobba i skuggan där det är svalt när man har halare och skyddsutrustning
här slipas huven för fullt.
den får ligga på några mjuka kuddar så den inte skadas
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
28 september 2012
JohnWayne skrev:
farbrorbozze skrev:
säker på att fordhuven är lika då?
Jåå, det är samma huvar. Med samma mått. Det är väl bara att justera om framskärmarna. Men jag antar att det är bättre att ha grillen och stötfångaren på plats också. Ifall några fel hål ska flyttas.
ja det är väl bara justera på tills det blir bra
Det kommer att bli en stor utmaning att få allting att sitta rätt
Den oscillerande slipmaskinen och 80:ans grovlek på pappret gör susen.
där jag inte slipper åt används borrmaskin och nylontrissa
till sist så blästrar jag på de ställen jag inte kommit åt med vare sig slipmaskin eller borrmaskin. Och all befintlig rost blästras också givetvis bort.
Men jag blästrar väldigt försiktigt på öppna plåtytor så inte plåten skall slå sig.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
29 september 2012
frågan jag ställer mig är, hur fan kommer man åt motorn i din bil, med så breda skärmar & huven som vikas framåt? måste vara lika stort problem & byta tändstift som att justera in skärmar & huv
Kan säga att när jag renoverade min Sunliner 59:a så höll jag på i 3 dagar innan jag fick skärmarna rätt,är inte ett dugg avundsjuk på dej,hade ett rent h-vete,men önskar dej all lycka.
Kan säga att när jag renoverade min Sunliner 59:a så höll jag på i 3 dagar innan jag fick skärmarna rätt,är inte ett dugg avundsjuk på dej,hade ett rent h-vete,men önskar dej all lycka.