Mazda 6 MPS är riktigt fin och skön, Mazda har lyckats. Men den spelar i en helt annan liga. Mazdan är nånting mellan "komfort" och "sport", bra balans i det hela men den är inte så sportig och du får inte lika mycket uppmärksamhet.
ALLA märker skillnaden mellan R32 och en vanlig Golf, även icke motorintresserade förstår att nånting är speciellt med den bilen. Samma sak gäller S60R. Men det krävs lite entusiasm för att lägga märke till en 6 MPS.
R32 har sex cylindrar vilket gör allt mycket roligare, det finns även många olika sätt att utveckla motorn på och motorn låter otroligt skönt. Men Golf R32 saknar "klass" det är mer än bus bil än något du glider runt med.
S60R är enligt mig det bästa valet för att den har en fin interiör, kvalite och "balans" och med balans menar jag att den är väldigt sportig och snabb men samtidigt komfortabel och lyxig. S60R sjunger riktigt fint, låter nästan som en halv V10a. Plats att utveckla motorn finns.
S60in är enligt mig mycket busigare än Mazdan.
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti