3855
Sök

Volvo S60r eller Mazda 6 mps eller Golf R32?

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 oktober 2011
#21
Något säger mig ändå att trådskribenten vill ha 4wd med tanke på bilmodellerna, varför inte en WRX-STI eller en Evo6:a?


451 Inlägg
25 oktober 2011
#22
Du ladda upp tre extremt dåliga bilder och vinklar..

Kan säga att R32an inte gör sig bra på bild iaf!

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
25 oktober 2011
#24
just golf V r32 tycker jag personligen ser tråkig ut ... men Golf IV r32 där imot ser bättre ut ! smile

gillar även s60in även om den är lite gubbig så är den helt underbar att köra

Mazdan har jag ingen erfarenhet utav själv så ska inte säga så mycket


451 Inlägg
25 oktober 2011
#25
OK

ljudet är porr iaf, smilebandet visar sig varje gång jag drar bilen över 2000varv

http://www.garaget.org/video/111450
Senast redigerat av JUSTer (25 oktober 2011)

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
25 oktober 2011
#26
JUSTer skrev:
OK

ljudet är porr iaf, smilebandet visar sig varje gång jag drar bilen över 2000varv

http://www.garaget.org/video/111450

håller jag med om tillfullo smile svårt att slå ljudet ur en vr6a !


Thorssa
25 oktober 2011
#27
Min f.d. R32 är till salu utifall du bestämmer dig för en sådan: http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo … amp;last=1

2 656 Inlägg
25 oktober 2011
#28
Rquired skrev:
Jocke_T skrev:
Jag har för mig att jag har läst att Mazdan är ganska så rostbenägen och det är ju inte så kul om du även ska använda bilen på vintern :S

Det stämmer modellen har väldigt lätt för att rosta, fruktansvärt bullrig är den med redan i ett standardexemplar med vanliga 16" så hur en MPS är att åka långt i vill jag inte ens tänka på.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost … 2002-12369

då vet du som länkade detta att det problemet med rosten som finns är när man har dragkrok för då underredsbehandlades inte bilarna förens efteråt


Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 oktober 2011
#29
ekelund88 skrev:
Rquired skrev:
Jocke_T skrev:
Jag har för mig att jag har läst att Mazdan är ganska så rostbenägen och det är ju inte så kul om du även ska använda bilen på vintern :S

Det stämmer modellen har väldigt lätt för att rosta, fruktansvärt bullrig är den med redan i ett standardexemplar med vanliga 16" så hur en MPS är att åka långt i vill jag inte ens tänka på.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost … 2002-12369

då vet du som länkade detta att det problemet med rosten som finns är när man har dragkrok för då underredsbehandlades inte bilarna förens efteråt

Syftar du på mig så nej, någon koppling till dragkroksmontering känner jag inte till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 656 Inlägg
25 oktober 2011
#30
Rquired skrev:
ekelund88 skrev:
Rquired skrev:

Det stämmer modellen har väldigt lätt för att rosta, fruktansvärt bullrig är den med redan i ett standardexemplar med vanliga 16" så hur en MPS är att åka långt i vill jag inte ens tänka på.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost … 2002-12369

då vet du som länkade detta att det problemet med rosten som finns är när man har dragkrok för då underredsbehandlades inte bilarna förens efteråt

Syftar du på mig så nej, någon koppling till dragkroksmontering känner jag inte till.

min far har ägt ett helt gäng så är välinfomerad i ärendet och dom har allmäna rostproblem med (inte så många dock om man har dragkrok) men underredsbehandlingen görs inte om bilen beställs med dragkrok eller gjordes iaf inte på den första versionen


4 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#31
Rquired skrev:
Jocke_T skrev:
Jag har för mig att jag har läst att Mazdan är ganska så rostbenägen och det är ju inte så kul om du även ska använda bilen på vintern :S

Det stämmer modellen har väldigt lätt för att rosta, fruktansvärt bullrig är den med redan i ett standardexemplar med vanliga 16" så hur en MPS är att åka långt i vill jag inte ens tänka på.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost … 2002-12369

Okej då är de bara glömma mazdan.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 oktober 2011
#32
ekelund88 skrev:
Rquired skrev:
ekelund88 skrev:

då vet du som länkade detta att det problemet med rosten som finns är när man har dragkrok för då underredsbehandlades inte bilarna förens efteråt

Syftar du på mig så nej, någon koppling till dragkroksmontering känner jag inte till.

min far har ägt ett helt gäng så är välinfomerad i ärendet och dom har allmäna rostproblem med (inte så många dock om man har dragkrok) men underredsbehandlingen görs inte om bilen beställs med dragkrok eller gjordes iaf inte på den första versionen

Då borde det vara en bra idé att försöka hitta en bil utan dragkrok och montera detta i efterhand om den behövs, då skall bilen ha ett bättre rostskydd alltså?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 656 Inlägg
25 oktober 2011
#33
Rquired skrev:
ekelund88 skrev:
Rquired skrev:

Syftar du på mig så nej, någon koppling till dragkroksmontering känner jag inte till.

min far har ägt ett helt gäng så är välinfomerad i ärendet och dom har allmäna rostproblem med (inte så många dock om man har dragkrok) men underredsbehandlingen görs inte om bilen beställs med dragkrok eller gjordes iaf inte på den första versionen

Då borde det vara en bra idé att försöka hitta en bil utan dragkrok och montera detta i efterhand om den behövs, då skall bilen ha ett bättre rostskydd alltså?

som jag fattat det ja smile men man måste kolla upp så mazda rostskyddat bilen man kollar på annars gäller ej garantin heller


179 Inlägg
25 oktober 2011
#34
Jobbar med rostskydd på ett Dinitrol center och kan säga att Mazda 6 är bland det sämsta jag sett!! Dragkrok eller ej så finns det inte en gnutta rostskydd på bilen. Den så kallade rostskydd garantin är ett skämt vilket bilmärke det än är så räkna inte med den heller.


Japanese Engineering
690 Inlägg
25 oktober 2011
#35
JUSTer skrev:
Rquired skrev:
JUSTer skrev:
Polarn har en s60r, kollegan en 300hästars mps, och jag själv en r32 mk5

Säger bara så här

R32an ALLA dar i veckan + DSG

men visst kasta dina pengar i sjön genom att köpa en VOLVO...

Inget illa menat men skall du degradera en S60R som "att kasta pengarna i sjön" går det att använda samma metod på en R32: Det är bara en tråkig och karaktärslös Golf med en rolig motor och något som ser ut som ett kjolpaket från realcar.

Åter igen inget illa menat mot R32 utan detta inlägg är mer för att väcka en eftertanke.

Du har en poäng i de du säger...

men Är inte R32an en ovanligare bil på gatan?

Inte många kan skilja på en s60R och en vanlig S60

Och s60 ser man varje dag

De här kan argumentars hela dagen, men TS, jag tkr du ska testa köra samtliga bilar innan du köper nått.

Åk till närmaste handlare, dom brukar ha dessa bilar inne, och var inte rädd för att pryta på en bensinslukare, handlarn vill mer än gärna bli av med den, med tanke på dagens bensin priser..

Golf R32 är mycket mycket vanligare än S60R, jag ser R32or året runt flera gånger om månaden men jag har bara sett S60R på sommaren några gånger.

S/V70R är vanligare än S60R men fortfarande inte lika vanlig som R32.

Dock så kanske detta gäller mina trakter, (Stockholm/Järfälla/Solna)
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (25 oktober 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

273 Inlägg
26 oktober 2011
#36
Att jämföra S60R mot Golf V R32 är rätt svårt enligt mig, så stor skillnad på storlek, köregenskaper?, men som många andra säger sticker inte direkt R32:an ut märkvärt, bakifrån med de dubbla rören i mitten är väl det som avslöjar den mest. Jag skulle valt R32:an men är partisk. Jag ser varken direkt många R32:or el S60R på vägarna.


Sök