3166
Sök

Vad innebär MANUELL/TILLSATS

5 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Jag har tänkt kolla på en impreza gt -99 och när jag kollar upp den på transportstyrelsen så står det manuell/tillsats på den och vad ska det innebära?

Jag har även kollat upp andra liknande och där står de endast MANUELL...

1 624 Inlägg
18 oktober 2011
den har 9 växlar.

Likbärgare
375 Inlägg
18 oktober 2011
Overdrive är ett exempel på tillsats, Dubbla lådor på A-Traktorer kallas även manuell/tillsats.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

679 Inlägg
18 oktober 2011
Det kan vara så att den har Hög/Låg växel! isf borde det stå, som i ditt fall: MANUELL/TILLSATS.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 oktober 2011
E väll förmodligen så att det e e import bil å det har blivit fel vid reggning

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 oktober 2011
careau skrev:
den har 9 växlar.

Dina inlägg tillför alltid mycket roll

Impreza har väl helt vanlig 5 växlad låda utan overdrive eller liknande så det var lite skumt.

Autotech

5 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
De är inte import eller så har kollat den på carfax också smile De borde väl vara typ overdrive eller nåt men som sagt konstigt att just den skulle ha de om ingen annan har.
Bilen ska vara fullt utrustad men de borde väl inte spela in...

EDT: Oj nio växlar sejjer du.. aa då ksk den drar mindre än en vanlig impreza xD haha de hade vart nåt
Senast redigerat av Kamperin (18 oktober 2011)

679 Inlägg
18 oktober 2011
Kamperin skrev:
De är inte import eller så har kollat den på carfax också smile De borde väl vara typ overdrive eller nåt men som sagt konstigt att just den skulle ha de om ingen annan har.
Bilen ska vara fullt utrustad men de borde väl inte spela in...

EDT: Oj nio växlar sejjer du.. aa då ksk den drar mindre än en vanlig impreza xD haha de hade vart nåt

Som jag skrev tidigare, den kan ha hög/låg växel! vet inte ifall Imprezan har det men vet att Legacyn och Forrestern kan ha det. (famlijen har ägt båda med och utan hög/låg växel) det är de enda jag kan komma på som gör att dem skriver tillsats, förutsatt att dem inte skrivit fel då förståss!

1 624 Inlägg
18 oktober 2011
Busgrabb skrev:
careau skrev:
den har 9 växlar.

Dina inlägg tillför alltid mycket roll

Impreza har väl helt vanlig 5 växlad låda utan overdrive eller liknande så det var lite skumt.

Amen flåt, ibland är jag på bushumör roll

Random Hero
4 047 Inlägg
18 oktober 2011
kan det ha med att göra att den kan ha låsbar diff ? smile det brukar inte en svensksåld gt ha men har du tur så wink

Dog food lid. Backwards

5 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Det blir till att kolla på de... Ska dit på antingen torsdag eller lördag så får jag tala om vad det har varit för något

5 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Va och kolla på bilen idag och jag märkte inget annorlunda med växellådan, ingen hög växel eller liknande och den va 5 växlad.....Men köp blev de:D

Sök