Jag är också intresserad av sånna kurser.. dock i Sthlms området. Tror inte man får så mycket hjälp ifrån Arbetsförmedlingen, de fick inte jag iallafall då man sökte jobb via dem, tyvärr.
Den som ingen turbo har, han åker utan bar Nissan 200sx
Nja... Dom tipsade mig om svetskurser iaf. Det är väl det enda dom hjälper en med, kurser? Sen att en svetskurs är något av det enda vettiga som dom erbjuder, det är en annan sak.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Svårt att få en kurs betald av arbetsförmedlingen när man redan har jobb.. den är ju till för arbetslösa. Skulle inte tro att det finns sådana kvällskurser för svetsning och garanterat inte för lackering. Iallafall lackering är alldeles för mycket att lära sig. Ingenting man lär sig på kvällskurser.. skulle ta flera år att bli hyfsat duktig.. Dessutom.. vem vill hålla i en kurs på söndags kvällar? Inget illa menat..
Hör med arbetsförmedlingen i alla fall. Du kan ju ha tur. Sen finns det väl kanske nått roligt på konvux/folkhögskola eller liknande. Brukar ju också finnas "institut" som har rätt roliga kurser, ofta kvällar, men dom kan man få betala själv. Värt att kolla upp.
Eller så letar du upp närmsta pensionerade svetsare och ger honom lite öl om han hjälper dig
fick min kurs betald av arbetsförmedlingen, Länsutbildningar tror jag att det gick igenom iafa i örebro komun men arbetsförmedling som arbetsförmedling dom bör väl kunna fixa nå liknande=)
"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"