2733
Sök

TOKKENS GARAGE: Projekt Back to Basic, Ljudbygget skall nå nya höjder.

Bygget av min BMW E39 under vintern 2011/2012 Stod klar på elmia 2012. Nu skall BMW´n säljas och göra plats för ett helt nytt projekt. :) Häng med!

Team dBakuten
496 043 Visningar
Projektet avslutat 13 januari 2013
Gladen Audio
2 388 Inlägg
18 januari 2012
Darkus skrev:
Lite nyfiken Tokken. Jobbar du med bilstereo installationer på heltid eller har du det som hobby??
Vart lite fundersam när jag såg ditt garage och den där fräsen. Inte många hobby mekar som har en cnc fräs hemma i garaget kan ja tänka mej.

Han jobbar med bla akrylglas (aka "Plexi") och sen leker han med bilstereo på fritiden :-)

Fräsen ingår väl i firmans maskinpark.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
18 januari 2012
Finns det någon som lyckats levna sig på "profitionellt bilbygge" om man räknar dom som bygger på sin egen bil och åker runt på utställningar, träffar och tävlingar.

De finns ju dom som har företag som bygger i kunders bilar men det är ju inte samma sak. Jag menar som ex en fotbolls spelare kan ju leva på sin hobby.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

744 Inlägg
19 januari 2012
shit säger ja bara  ni sthlmare är galna  prenu lagd  ska bli ett nöje att följa

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Team dBakuten
3 453 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
KimBoman skrev:
har läst igenom hela tråden här nu är grymt imponerad på ditt bygga och all tid du lägger ner wink
Prem lagd wink

Tackar!

Varje gång man ger sig på ett bygge av den här kalibern kör man i stort sett slut på sig själv, och LOVAR
dyrt och heligt att man ALLLDRIG ska göra om det, hösten kommer och så står man där igen och river ner bilen. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Darkus skrev:
Lite nyfiken Tokken. Jobbar du med bilstereo installationer på heltid eller har du det som hobby??
Vart lite fundersam när jag såg ditt garage och den där fräsen. Inte många hobby mekar som har en cnc fräs hemma i garaget kan ja tänka mej.

Nej jag jobbar inte med det på heltid.. Men jag har tillgång till hela firman dygnet runt.
Det underlättar en skvätt. wink My home away from home.

Edit: Hehe jag verkar vara ute lite sent med mitt svar.. smile
Senast redigerat av Tokken (19 januari 2012)

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
mrfjonsson skrev:
Finns det någon som lyckats levna sig på "profitionellt bilbygge" om man räknar dom som bygger på sin egen bil och åker runt på utställningar, träffar och tävlingar.

De finns ju dom som har företag som bygger i kunders bilar men det är ju inte samma sak. Jag menar som ex en fotbolls spelare kan ju leva på sin hobby.

I sverige är det väldigt svårt att livnära sig på bilbyggen enbart.

Kan lova att inte ens Kooz lyckas med det utan sidoinkomster, kan ju ha fel men har svårt att tro det.

Att åka på bilutställningar och träffar och tävlingar gör många på eget bevåg och ur egen ficka.
Beroende lite på vad man har för avtal förstås. Men kan lova att nästan ingen tjänar på det.

Skulle inte vilja ha bilstereoskruvandet som jobb.
Jag skruvar ihop bilstereo på min fritid när jag känner för det, oftast i alla fall hehe.. Just nu har man ju en deadline
men till våren får man ju oftast sin "belöning".

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
19 januari 2012
Många tror att man glider på en räkmacka bara för att man har spons, självklart underlättar det men få byggen skulle vara genomförbara om allt skulle bekostas ur egen ficka. Där med INTE sagt att man inte får betala ur egen ficka.
När vi hade Extreme-Fiestan så brukade jag säga att jag gladeligen hade betalat hela stereon till fullpris om jag hade fått allt material och bilen gratis. Detta ger en fingervisning om hur mycket allt runt omkring själva stereon faktiskt kostar, något som nästan alla betalar ur egen ficka.

För de som undrar så kostade Fiestan mig och Cliff runt 100 000:- trots att vi hade spons på mycket.
Senast redigerat av ExtraKim (19 januari 2012)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Team dBakuten
3 453 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Många tror att man glider på en räkmacka bara för att man har spons, självklart underlättar det men få byggen skulle vara genomförbara om allt skulle bekostas ur egen ficka. Där med INTE sagt att man inte får betala ur egen ficka.
När vi hade Extreme-Fiestan så brukade jag säga att jag gladeligen hade betalat hela stereon till fullpris om jag hade fått allt material och bilen gratis. Detta ger en fingervisning om hur mycket allt runt omkring själva stereon faktiskt kostar, något som nästan alla betalar ur egen ficka.

För de som undrar så kostade Fiestan mig och Cliff runt 100 000:- trots att vi hade spons på mycket.

Ja så är det..

Jag tycker samtidigt att det är extremt kul att få bygga, klättrar på väggarna om jag inte har något att bygga på.

Extremt glad att dbakuten.se la sitt förtroende på mig inför kommande säsongen, utan dom hade jag inte
byggt en ny bil i år.

Så sponsorerna är en STOR del utav mina möjligheter att kunna bygga.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Borrat och gängat lite hål för högtalare.. smile Börjar se intressant ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-5dbef3b00a733623d61695a6a15cb433.jpg

Ett av stegen skymtar genom lådan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-01cad63dad64bc21a3d5ce1b68711153.jpg

Horndiskant.. Får se hur det kommer låta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-9fcb88bfc44a972eb4c002a8ea2212d0_large.jpg

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Hur blir det med värmen på steget när lådan ligger på sådär?

Tror inte det ska vara några problem, väldigt lätt att montera fläktar i värsta fall.. Ganska
gott om utrymme i lådan ändå.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 074 Inlägg
20 januari 2012
usch nej fy! detta blir inge bra alls.... sad

haha sjukt nice blir de TOKEN!
big_smilebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
BJonsson skrev:
usch nej fy! detta blir inge bra alls.... sad

haha sjukt nice blir de TOKEN!
big_smilebig_smile

Tank jo broder!

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Herr
851 Inlägg
20 januari 2012
Inte helt inponerade av galren på middarna... ser helt enklet illa ut... Flocka ??

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
shidapu skrev:
Inte helt inponerade av galren på middarna... ser helt enklet illa ut... Flocka ??

Nope.. skall inte göra något åt dom alls, måste ha någon typ av galler.
Så än så länge får originalgallerna sitta.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
20 januari 2012
shidapu skrev:

host host

"Testar man inte så får man aldrig veta"

964 Inlägg
20 januari 2012
Nu ser man hur det blir och ser jäkligt trevligt ut.
Väntar på flera bilder.

Dock måste jag hålla med att gallrena ser lite B ut

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

16 197 Inlägg
20 januari 2012
ingen som tänker på att gallerna har typ samma färg som stegen?

964 Inlägg
20 januari 2012
evilaudio skrev:

Kommer in en snygg tjej med snygg kropp och blå klänning.

Sedan kommer det en tjej med plufsig blå kläder och ser hemsk ut.

Inte fan blir den fula tjejen snygg bara för hon har samma färg på kläder som snyggingen haha wink wink
Senast redigerat av Antonicracing (20 januari 2012)

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

16 197 Inlägg
20 januari 2012
Antonicracing skrev:
evilaudio skrev:

Kommer in en snygg tjej med snygg kropp och blå klänning.

Sedan kommer det en tjej med plufsig blå kläder och ser hemsk ut.

Inte fan blir den fula tjejen snygg bara för hon har samma färg på kläder som snyggingen haha wink wink

allt e ju i betraktarens öga.. smile

finns ju en massa som tydligen tycker att volvo e snygga så..tongue (dom e fula å kommer alltid va ful vad man än gör me dom)

Sök