som sagt inte mycket som skiljer bilarna åt, ta den som känns bäst ett råd kan dock vara att hålla dig borta från 1,8t motorn, oljepumpen brukar börja strula på dom efter ett tag!
de beror helt på hur tätt oljan har bytats på dom, det som VW/audi själva satt som intervall för oljebyte räcker inte till så oljan koksar till slut igen oljepumpen så det är ju en liten chanstagning som kan bli dyr om man har otur...
de beror helt på hur tätt oljan har bytats på dom, det som VW/audi själva satt som intervall för oljebyte räcker inte till så oljan koksar till slut igen oljepumpen så det är ju en liten chanstagning som kan bli dyr om man har otur...
instämmer, jag ignorerade helt V.A.G:s bytesintervaller på min och körde max 1500 mil på samma olja, när jag sålde den hade den gått nästan 21000 mil och det fanns inte en tillstymmelse till koks i silen (japp, tog ner tråget och kollade)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Klart köper man en bil och frågar hur ofta dem har bytt olja så är det lätt för dem att bara dra en rövarhistoria. Så man får helt enkelt förlita sig på sin intuition och köpa om bilen känns rätt! Jag har alltid haft lite svårt med bilar som gått över 20000mil utav någon viss anledning.. Låter väldigt mycket och man får en bild i huvudet att bilen brakar ihop vilken sekund som helst. Har ni haft några köp med konsekvenser när ni köpt bilar som gått så långt? Så länge de har blivit välvårdade är det klart en betydlig skillnad gentemot en som inte blivit det. Men hur mycket kan man förlita sig på en bil som gått såpass långt?
Miltalet säger inte mkt igentligen. Min pappas King Cab -06 hade gått 35k mil när han sålde den i sommras. Nu kör han enormt mkt. Men jag skulle ändå vara mer kritiskt till hur gammal en bil är.
Om man jämför hans 35k mil med mina 19k mil jag hade på en årm -90 Så hade ju jag mer problem än honom just pga att oavsett om bilen körst mkt eller inte så var det fortfarande en 20 år gammal bil
Slitagedelar byts ju hursomhelst. Men vissa saker är bara inte tänkt att hålla i 15-20år.
de e klart miltalet säger inte allt ju, men just på 1,8t motorn så börjar oljepumpen strula på dom så är det efter dom passerat 20k mil oftast! hade jag varit dig så hade jag bara kört på en utan 1,8t, typ tdi eller något...
de e klart miltalet säger inte allt ju, men just på 1,8t motorn så börjar oljepumpen strula på dom så är det efter dom passerat 20k mil oftast! hade jag varit dig så hade jag bara kört på en utan 1,8t, typ tdi eller något...
Pumpen går väl sönder för att den får för lite olja att pumpa pga att oljesilen i tråget blir igensatt. Rensar man silen vid ett oljebyte så går motorn många tusen mil till.
de e klart miltalet säger inte allt ju, men just på 1,8t motorn så börjar oljepumpen strula på dom så är det efter dom passerat 20k mil oftast! hade jag varit dig så hade jag bara kört på en utan 1,8t, typ tdi eller något...
Pumpen går väl sönder för att den får för lite olja att pumpa pga att oljesilen i tråget blir igensatt. Rensar man silen vid ett oljebyte så går motorn många tusen mil till.
,
jodå, men att plocka av silen och rengöra var gång man bytar olja känns inte riktigt värt...