3504
Sök

Rycker vid halv tank

2 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan alla Audi älskare

Får se om någon expert har svar på detta problem .

Min Audi a6 Quattro -98, rycker när bensin mätaren står på 25 liter. Har gjort så i cirka 3 månader. Fyller man på så funkar den bra.
Jag bytte nyss bensin pumpen då bilen dog helt för mig,
Bilen funkar gallant efter bytet , förutom vid 25 liters gränsen Då börjas det igen .
Så problemet kvarstår , Vad beror detta på ?

Mvh Stefan

77 Inlägg
25 oktober 2011
hallå. jag har oxå samma problem fast på en seat oxå bytt pump! me nyfiken på vad detta kan vara!!

seat "black" leon 1,8t top sport
blue leon såld!!!! :(
HARD INK TATTO!
www.kristianstadsstreetracers.tk

1 255 Inlägg
25 oktober 2011
Polaren hade detta problem visade sig att de va massa papper i tanken som vid full tank flöt men när de minska satte de sig för pumpen, tvivlar på att de är de som är felet men folk slutar aldrig förvåna än tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
Hej ja se där . Det är väldigt frustrerande , Trodde till hundra procent att ryckningarna skulle försvinna i samband med pumpbyte , Men icke sa Nicke ,
Min bil dog ju helt , Så på verkstaden sa dom att pumpen var trasig , bra tänkte jag, så dom bytte den,
Bilen funkade klockrent hade ju nästan fulltank när jag hämtade ut bilen , Bensinförbrukningen låg på 8,9 1-100 kilometer ,
Väldigt lågt för att vara min audi a6 smile
Sedan när bensin mätaren var på 25 liter då började fanskapet att rycka igeeenn!!!
Jag undrar om det kan vara någon givare ?

Hoppas nu bara det kommer någon med super bra svar smile

Supraman
2 300 Inlägg
25 oktober 2011
Skit i tanken är ett alternativ men sen kan det va så att röret i tanken är hål i.
Ta ur och kolla om det är mkt skit i tanken och om rören i tanken är hela.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök