3702
Sök

Vad är det för mystisk mikrobrytare i släpvagnskontakten?

3 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
Original-släpvagnskontakten på vår Mitsubishi Spacewagon från 02 har gått sönder. Tänkte ersätta den med en vanlig 7-polig. Men när jag plockade bort den gamla kontakten hittade jag en liten mikrobrytare som satt på kanten inne i den.

Vad kan det vara för kontakt och vad används den till? Har ingen backvarnare så det kan inte vara vara urkoppling för den.

Kan jag ta bort den o bara isolera de tre trådarna som går till den? Vore skönt att slippa priset för en Mitsubishi originaldel :-) på en tio år gammal bil.

Tack för all hjälp med detta!

KHRacing
30 oktober 2011
det  e väl bara att knalla in på närmaste Mitsuverkstad & be att få en utskrift på elschemat o gå efter så ser du ju

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
30 oktober 2011
T68 skrev:
Hej!
Original-släpvagnskontakten på vår Mitsubishi Spacewagon från 02 har gått sönder. Tänkte ersätta den med en vanlig 7-polig. Men när jag plockade bort den gamla kontakten hittade jag en liten mikrobrytare som satt på kanten inne i den.

Vad kan det vara för kontakt och vad används den till? Har ingen backvarnare så det kan inte vara vara urkoppling för den.

Kan jag ta bort den o bara isolera de tre trådarna som går till den? Vore skönt att slippa priset för en Mitsubishi originaldel :-) på en tio år gammal bil.

Tack för all hjälp med detta!

brukar vara till att bryta för dimbakljuset när släpet är tillkopplat, så att du inte skall bländas i backspegeln av dimbakljuset tänt(reflekterar mot husvagnen tex)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök