:cool:Hej!
Tänkte det va dags att skriva lite om vad jag håller på med på lediga stunder. Sålde min gamla 740 i somras och bestämde mig för att hålla mig ifrån bilar ett tag. Efter ca 2 veckor stod nya projektet i garaget ..... Köpte en 760 -90 kaross av en polare som börjat bygga banbil av den. Det enda som fattades va i stort sett motor / drivlina . Men allt ska ju spåra ur som vanligt...
En snabb motor / drivlinespec...
B6254 block, pinnförstärkta foder, schimsade lopp, B6304 vevaxel , toppdeckat
LG Speed H-Profil 143mm
Nya T5 kolvarna
Portad B6304 topp
Hemmabyggt grenrör och insug
Precision 6265 turbo
Precision 46mm wg
Nira i3+
m.m
M3 zf låda
707 platta
fjädrad sinter
Multilinkbakvagn med några plastbussningar och bryggan sitter i stumma alu bussningar, justerbara toe stag,
M3 3,2 diff
Karossen då.
Rensad invändigt
Fullbur från finess
2st sparco evo stolar
dashlogger
hydraulisk handbroms
XYZ 6 kolvsok fram
XYZ fjäderben fram
GAZ coilovers bak
S60R bromsar bak
Och nu lite bilder på eländet, från inköp tills nu .
Bilen hämtad hos polarn
Bakbromsar och coilovers
Skivorna fram
Topplagringar
Det va så det såg ut efter jag fått upp den på pallbockar i garaget.
Sen började jag att skrapa asfaltsmattor inuti.....
Kapa bort rosten som fanns, likadant på passagerarsidan
Som nytt igen
För att slippa att avgassystemet tar i när man tex lastar bilen på kärra byggde jag mig en växellådstunnel
Byggde även om torpeden lite för att ge mer plats åt downpipe och wg
Va rädd att motorn hamna så långt bak så jag skulle få problem att få ner lådan så byggde om växellådstunneln lite när man ändå höll på.
Klippte till en brandvägg i alu
Motorfästen
Växellådsbalk
Burbygge
Byggde nya hjulhus fram så det inte tar i om man bygger om spindlarna för ökad styrvinkel
Så långt har jag kommit hittils. Får ursäkta röran med mängder med bilder på en och samma gång, tänkte skippa projekttråd först men alltid kul å se vad folk tycker/tänker om det man pillar med i garaget.
Mvh