3453
Sök

Mitsubishi Eclipse 91-92 gen1, tänder inte till!

Master
179 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
HEJ

Har en Eclipse som jag renoverat med hjälp av en nyare reservdelsbils. Grundproblemet var att motorn inte gick runt för den fick ingen bensin så vi bytte hela tanken med bränslepump och vips så kom det bensin.

När det sen var dags att starta bilen så går motorn runt, bensinen flödar men det är dålig tändning.
Så vad jag gjorde var att jag bytte styrbox, fuelrail, spridare, tändstift, tändhattar och tändkablar.

Det är fortfarande samma visa. Det känns som om bilen är på väg att gå igång när man vrider om nyckeln men det tänder inte till.

Vad är kvar att göra? Vart kan det sista lilla problemet vara för att bilen ska gå igång?

Kokar ris
923 Inlägg
31 oktober 2011
Har du kompression?
kamremmen hel?
tändföljden rätt?
gnista på alla stift?
felkoder?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Master
179 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Kamremmen är hel, tändföljden är rätt och enligt min bror är det gnista på stiften, men tydligen itne så mycket gnista (?) men ändå så det borde hända nånting..

Kompression och felkoder har jag inte gett mig på än!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 november 2011
Deathcore skrev:
bump

Du som vart medlem typ 4 år borde väl veta att man inte får bumpa ...

Testat om bilen går igång på startgas ??
Ang kass gnista så kanske ta en titt på tändspole ?  tändmodul ?
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (2 november 2011)

C H E V R O L E T <3

Master
179 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Inte? 170 inlägg på 4 år blir inte mycket varje år! Bumpa är väl bra om man behöver snabb hjälp? Den här tråden hade väl gått i graven dagen efter jag lagt upp den annars..

Startgas har vi provat, den varvar mer men tänder ändå inte till!
Vi har fått låna en verkstad så ska upp om några timmar och gå igenom det mesta som har med tändning att göra! Återkommer snarast!

Master
179 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Vi bytte tändmodul idag men inget hände. Mätte också upp att det inte kommer någon ström därifrån så problemet sitter längre bak.
Jag har ett alarm på min bil som jag aldrig använt så vi kollade upp om det var det som kortslöt något men efter att ha slitit bort hela skiten så kvarstår problemen.

Och som sagt, styrboxen är bytt så det som är kvar är... kabelbrott i kabelhärvan?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 november 2011
Deathcore skrev:
Vi bytte tändmodul idag men inget hände. Mätte också upp att det inte kommer någon ström därifrån så problemet sitter längre bak.
Jag har ett alarm på min bil som jag aldrig använt så vi kollade upp om det var det som kortslöt något men efter att ha slitit bort hela skiten så kvarstår problemen.

Och som sagt, styrboxen är bytt så det som är kvar är... kabelbrott i kabelhärvan?

Jag skulle börja ta en titt på givare.

C H E V R O L E T <3

Master
179 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Får göra det, finns inte många alternativ kvar...

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
3 december 2011
jag har ett problem som nästan är lika.
motorn går runt men den tänder inte alls. den funkade fint innan jag bytte v-låda och koppling. Nu vill den bara inte starta. Någon som vet ett fel som uppkommer på eclipsen ofta?

Sök