2919
Sök

Installation utav aux uttag

43 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Hej, köpte en saab 9-3 linear SS -05 för 1 månad sedan, såg nu att det av nån anledning inte fanns något aux uttag, vad kostar det att koppla in ett sådant, känner mig handikappad utan ett sådant.

Tack på förhand

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 oktober 2011
Själva kabeln kostar 350kr, installationen kan du göra själv om du inte har tummen mitt i handen. Annars så kan jag tänka mig att en verkstad ska ha 500-1000kr för det, sen så tillkommer programmeringen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

43 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
vad kostar programmeringen då, måste något demonteras för att man skall kunna koppla in kabeln

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 oktober 2011
Det beror på verkstaden, har du tur kan det kosta dig en bullpåse på fredag eftermiddag (programmeringen tar bara nån minut) eller så blir det debitering för en halv eller hel timme. Om du låter dom göra installationen så kan nog programmeringen ingå.

Du måste bort med en plastkåpa på sidan av mittkonsollen (sitter med en skruv) och ur med huvudenheten (den som sitter ihop med CD-spelaren).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 271 Inlägg
1 november 2011
Måste ha drömt ChriZtoffer! ska tydligen gå till alla, dock att man bläddrar fram den med sourceknappen
på ratten istället för ICM2/3.
Får gärna rensa bort mina "tröttmösse-svar".
Senast redigerat av lingua (1 november 2011)

14 Inlägg
14 november 2011
Funderar att göra detta på min med! smile När jag pratade med Saab i Östersund så skulle de ha 500 för kabeln och 500 för programmeringen... Och precis som ni säger så borde det inte vara nå problem att koppla in sladden själv men när det kommer till programmeringen av tech2 så är det nog en annan 5:a tongue

2 271 Inlägg
15 november 2011
Fick min aktivering gratis av verkstaden efter jag monterat den själv, mutade med att jag slinker
in en liten bulllängd  vid nästa service.smile

Sök