3490
Sök

Bygga Hatthylla!

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder så har jag tänkt bygga en hatthylla till min golf 3a och sedan sätta dit ett par 69or. Tänkte höra om någon kunde hjälpa mig med vad jag ska använda för materia och hur jag ska göra för att få det gjort på enklast sett? ;P

Tacksam för svar!!

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
hasse92 skrev:
Som rubriken lyder så har jag tänkt bygga en hatthylla till min golf 3a och sedan sätta dit ett par 69or. Tänkte höra om någon kunde hjälpa mig med vad jag ska använda för materia och hur jag ska göra för att få det gjort på enklast sett? ;P

Tacksam för svar!!

Enklast om du inte skall ha former och liknande saker är ju att du tar ut den du har och sen såga ut en skiva i mdf/spån skiva, 16mm borde räcka, sen stabiliserar du den underifrån med ngn form av ramverk. Sen kan du ju klä/måla den.

Så har jag gjort ett par gånger wink
Hoppas du fattar wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Här var man snabb på att svar! det gillas!smile

Aa jag hade inte tänkt göra nått märkvärdigt utan bara en enkel hylla som orkar hålla upp 69orna och eventuellt ett slutsteg kanske.
Ska se om jag har någon skiva i den storleken liggandes hemma annars får jag vell åka och köpa en smile

Tack så mycket!

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
ja det gäller att va ajour wink   Men har hur ser hatthyllan ut i detta nu ? Är den platt eller ?

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
ja det gäller att va ajour wink   Men har hur ser hatthyllan ut i detta nu ? Är den platt eller ?

Det sitter ingen hatthylla alls i bilen och har ej gjort det sen jag köpte den. Det e därför jag tänkte bygga en egen:P
Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt hur orginal hatthyllan ser ut i en golf 3a. Men jag antar vell att den är platt:P

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
Är det platt så är det perfa, bara malla upp med sicksågen sen hokuspokus färdigt wink

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Är det platt så är det perfa, bara malla upp med sicksågen sen hokuspokus färdigt wink

Aa ska börja med det imorgon:) Men hyllan behöver vell inte täcka hela bakutrymmet? funderade på att göra den lite kortare så att man kanske får plats med annat också tongue

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
Jo visst kan du göra det, men då hade jag rekomenderat att du byggde små lådor till dom typ såna här : http://www.stylingbutiken.se/urox-empty … 2st/2549-0 menbehöver ju inte va från den butiken..

Skall du stega högtalarna eller du kör rakt på huvudenheten och vad är det för märke på dom ?
Senast redigerat av BudgetDunkaren (1 november 2011)

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Jo visst kan du göra det, men då hade jag rekomenderat att du byggde små lådor till dom typ såna här : http://www.stylingbutiken.se/urox-empty … 2st/2549-0 menbehöver ju inte va från den butiken..

Skall du stega högtalarna eller du kör rakt på huvudenheten och vad är det för märke på dom ?

Hmm okej. Högtalarna jag har är MDS X-ite X6900 och jag tänkte driva dom med ett mindre slutsteg jag har liggandes (minns ej namnet men ligger på runt 200 watt har ja för mig). Körde dom direkt på huvudenheten förrut men antar att dom spelar bättre om jag använder slutsteget.

Varför små lådorna förresten? Blir ljudet mycket bättre då eller är det inte sån jätte skillnad?smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
Iochmed att du inte skulle ha hel hatthylla så får man inte den karaktär man skulle få med en hel hatthylla.. du kan givetvis ha dom utan låda, 6x9or är oftast "openair" så de kan monteras i nästan vilken låda som helst.

Dom spelar mkt bättre på steg, om du nu har inkopplingsmöjligheterna i stereon.

35 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Iochmed att du inte skulle ha hel hatthylla så får man inte den karaktär man skulle få med en hel hatthylla.. du kan givetvis ha dom utan låda, 6x9or är oftast "openair" så de kan monteras i nästan vilken låda som helst.

Dom spelar mkt bättre på steg, om du nu har inkopplingsmöjligheterna i stereon.

Okej men kan ju montera dit dom utan låda först och se vad jag tycker smile Aa Stereon fixar att kopplas med steg om det var det du menade.

Tacksam för alla snabba svar jag fått!! big_smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 november 2011
Exakt, det är din stereo och ditt val. Låt ingen bestämma hur du vill ha det. Är sjukt irreterande när man har ljud man gillar och ngn kommer och ändrar på basen elelr dikanterna...

Hoppas det blir bra ,)

Sök