2673
Sök

Byta plats mellan domkraft och pallbock, hur? Snabbt svar uppskattas

Trummis
404 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Tjenare. Tänkte lyfta upp bilen idag för första gången för att spänna handbromsen. Nu undrar jag dock hur man gör den magiska manövern där man skiftar plats på domkraften och pallbocken? big_smile Är det enda sättet att hissa upp den i bakaxeln/diffklumpen? Det enda upphissnings-stället som står i manualen är just vid hjulen.

MVH Naikon

192 Inlägg
2 november 2011
går de int o lägga pallbockar vid domkraftsfästena eller på bakaxeln brevi klumpen?

2 266 Inlägg
2 november 2011
Du kan väl sätta mot länkarm/bärarm om du hissar i klumpen annars är de fästena i karossen där bakvagnen fästs, sen finns de balkar om du letar under man kan sätta domkraften eller pallbocken

svetsdiff !!!

Trummis
404 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
hengxel skrev:
går de int o lägga pallbockar vid domkraftsfästena eller på bakaxeln brevi klumpen?

Det är ju just i domkraftsfästena domkraften sitter, vet inte hur jag ska få dit pallbocken dit när domkraften sitter där...

192 Inlägg
2 november 2011
Naikon skrev:
hengxel skrev:

Det är ju just i domkraftsfästena domkraften sitter, vet inte hur jag ska få dit pallbocken dit när domkraften sitter där...

hissa i klumpen o lägg bockarna vid domkraftsfästerna

Trummis
404 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
hengxel skrev:
Naikon skrev:
hengxel skrev:

Då får jag nog gå och köpa en sån här till domkraften då jag inte har en? http://www.jula.se/lyftskydd-329010

192 Inlägg
2 november 2011
Naikon skrev:
hengxel skrev:
Naikon skrev:

Då får jag nog gå och köpa en sån här till domkraften då jag inte har en? http://www.jula.se/lyftskydd-329010

nää de behövs inte big_smile

Trummis
404 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Tror nog jag tar och köper en sån ändå... järn mot järn känns inte så stabilt.

210 Inlägg
2 november 2011
Naikon skrev:
Tror nog jag tar och köper en sån ändå... järn mot järn känns inte så stabilt.

Lägg under en träkloss eller vad som helst, men det ska nog gå fint att köra utan också.

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Sök