2826
Sök

VW Golf 1.8 -91 Kylproblem

7 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Hejsan! Det är så att jag har en golf som inte kyler speciellt bra, värmelampan blinkar och övre kylslangen blir varm, men inte den undre? har det med vattenpumpen att göra? När jag skulle kolla termostaten så satt där ingen, och där finns vatten i systemet. Tacksam för svar

Avstängd
10 388 Inlägg
2 november 2011
Låter som ingen cirkulation i kylaren...rent spontant

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
10 388 Inlägg
2 november 2011
sandzoo skrev:
sätt dit termostat..får du upp tempen i ca 90c ?

Uppenbarligen är ju problemet att den inte kyler BRA nog, ett termostat gör ju inte att det kyler bättre.

- - - -

Plugga loss nedre kylarslangen, loss med övre, häll vatten i den övre o se så det flödar ut bra där nere

7 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
It_mutt: Ok ska prova det med slangarna:)

ja ternostat har jag inte mycket nytta av nu, och givetvis går den över arbetstemp när den blir för varm smile

Tack för svaren

Avstängd
10 388 Inlägg
3 november 2011
Ja det är väl det lättaste sättet att se om där är flöde i kylaren. O kolla så att där verkligen är ORDENTLIGT flöde.
Det kan ju visserligen vara svårt att avgöra om det rinner ut "lika mycket o fort" som man häller ut, men ja.

73 Inlägg
3 november 2011
Hade liknande problem på min golf, Den vart alldeles för varm så tog bort termostaten å då funka de hyfsat om man hade fläkten på hela tin, luftade hela systemet å då vart de ännu lite bättre men de va kylarn som va grymt skitig=kylflänsarna, spola av kylarn med högtrycken om du inte hittar något annat fel smile

Mvh

Avstängd
10 388 Inlägg
3 november 2011
Högtrycken på kylaren?! Ja då får vi hoppas det är en mässingskylare, för annars lär det inte finnas många raka flänsar kvar sen med tanke på hur känsliga dom är

Sök