2406
Sök

740 kokar hela tiden.

337 Inlägg
6 november 2011
#41
vattnet ska väl cirkulera fastän man har trasig topplockspackning? har du vattenpump med "plastfenor" så kan någon av dessa gått av och då tappar du cirkulation.


Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
7 november 2011
#42
Mitsuhini skrev:
vattnet ska väl cirkulera fastän man har trasig topplockspackning? har du vattenpump med "plastfenor" så kan någon av dessa gått av och då tappar du cirkulation.

ska sitta metall skovlar

har aldrig stött på en rödblockare som vattenpumpen gått sönder på något annat sätt än att den börjat läcka vatten

Kör fort så hinner inget hända...

337 Inlägg
8 november 2011
#43
jag håller med du, de med metall skovlar brukar vanligtvis bara börja läcka. men funkar pumpen och det inte är något stopp så ska det väl cirkulera hur som? sen kan det ju finnas andra orsaker att den kokar men vattnet ska väl fortfarande cirkulera.. eller är jag ute o cyklar helt.


Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
8 november 2011
#44
Mitsuhini skrev:
jag håller med du, de med metall skovlar brukar vanligtvis bara börja läcka. men funkar pumpen och det inte är något stopp så ska det väl cirkulera hur som? sen kan det ju finnas andra orsaker att den kokar men vattnet ska väl fortfarande cirkulera.. eller är jag ute o cyklar helt.

iof såg jag en pump sittande på en 850 motor som var hade skovlar i plast

helt otroligt faktist måste vara något dåligt pirat skit
har aldrig sätt det på någon vitblockare heller

men man ska aldrig säga aldrig

biltema är jhu billiga och sååå bra smile och säljer säkert plastaskit smile

Kör fort så hinner inget hända...

337 Inlägg
8 november 2011
#45
finns mycket piratlösningar, behöver inte vara skitgrejer men de håller oftast inte lika länge så man får hålla lite koll på intervallerna man byter grejerna på. Men till trådskaparen tycker jag du ska prova alla lättare tips innan du river toppen. har själv haft problem med kylarlocket på min GT. i mitt fall tryckte den ur sig allt vatten genom expansionskärlet. bytte lock till ett 1,2 bar och problemet löst.


Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
8 november 2011
#46
Mitsuhini skrev:
finns mycket piratlösningar, behöver inte vara skitgrejer men de håller oftast inte lika länge så man får hålla lite koll på intervallerna man byter grejerna på. Men till trådskaparen tycker jag du ska prova alla lättare tips innan du river toppen. har själv haft problem med kylarlocket på min GT. i mitt fall tryckte den ur sig allt vatten genom expansionskärlet. bytte lock till ett 1,2 bar och problemet löst.

på en rödblockare har man inga service intervaller..underbart med svensk kvalite smile

visst olja kan man väll byta när man känner för det

men kamrem byter man när den går av

vattenpumpen byts när man inte orkar med att fylla på vatten längre

osv smile

Kör fort så hinner inget hända...

337 Inlägg
8 november 2011
#47
hehe klockrent.. påminner när farsan åkte med sin 945'a och ringde mig att jag fick fixa den för den läckte ca 10liter per mil. när jag kom och öppnade huven, fyllde på vatten så rann det typ rakt igenom. haha



Sök