Svårt val, det är väl bra bilar båda två. S70in är ju lite större och känns mer "gubbig", och ska du ha en S40 i dom årsmodellerna så är det väl FAS 2:an vi pratar om..och dom är riktigt fina!,men det är ju ett svårt val. Vinterkörningar så är nog S70in kanske snäppet skönare/säkrare/bättre. Vad det gäller fickparkeringar så är de tnog ingen jättestor skillnad direkt.
Tror S70in kommer stå sig bättre i pris än vad S40in gör, S40in sjunker väldigt mkt hela tiden medans S70in står sig relativt bra. Så du kan ju se lite så på det också.
Men ska du verkligen köpa en sån här bil som förstabil? Jag skulle rekomendera en billigare bil -10 000:- att "leka av dig" med först, men man vill ju inte åka runt i vilket skit som helst =P
Är nästan helt hundra på att det inte finns lågnivåutgångar på stereosarna, satt en bigfront SC-805 i 850in när jag köpte den, tror S70 har samma, och den finns det inget till.
En vanlig MP3-spelare till bilen är inte särskilt dyr + att du får väldigt mkt bättre ljud med den..så det är väl att rekomendera. Orginalstereos kan man sälja väldigt dyrt på blocket sen. Fick mer för min än vad min Mp3 kostade!
PS. min 850 är till salu för rätt pris