Nu har jag varit ute och prov kört massa och avgassystemet är svetsat! Men blir till att byta avgas efter lambda, då jag tror att katten är slut och sista burken är helt körd! Så allt efter lambda muttern ska bytas, de blir 2" med med en 2" universal katt sen 2" till 2,5" slut burken, bilder kommer! Samt att shortshiften måste kortas till 25mm istället och sen kapar jag 20mm ovanifrån istället! Då den slipade lite på Hardy skivan med 30mm...
Ja de är kul:D kollade nyss in eran och den såg väldigt intressant ut;) men fattar inte varför katten fortfarande blir glödhet?! Bytte för Att den gamla oxå vart de, någon som har tips? Kör helt orginal motor bara?!
såhär var läget på min bil...vatten fyllda stift på cylinder 5-6, blåste ur det och då fick den verkligen 200häst igen kan jag lova, så stiftena ballade ju ur för att de var vatten i dom. så massa oförbränd soppa hamna i katalysatorn och antändes typ där haha. men nu är det löst iallafall, vattnet hamnade nog där för att den stått på en lastpall ute när jag köpte den så förvånads värt va den går bra nu alltså! inga missljud inget! perfekt att bygga ifrån
tänkte lägga upp en liten guide till hur man skaffar "drift button" till e34, så här ser den ju ut orginal, sen skruvar du ut knoppen!...
då kommer en fjäder visa sig, ta bort den bara och gänga sedan tillbaka "knoppen" och du måste DRA av plast handtaget annars kommer knappen fastna in tryckt!...
dra knoppen framåt för att spärra den i uppställt läge sedan dra bakåt/låt den vara så är de bara att rycka på! så ser den slutgiltiga produkten ut! lätt som F*N, svårighets grad 1/10...haha