3927
Sök

Bra första bil med lite styling?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2011
Stajl skrev:
Det kan ju faktiskt vara värt å testköra den! smile.. Jo jag får väll titta lite på priserna..
Ok, både audin och alfan är ju bra påsättåvis.. Jobbar nämnligen i Kungsbacka, så man kan testaköra..
Det största problemet är väll att jag inte vet vad man ska leta efter för fel när man testkör.. Jag menar jag är ju inte helt efterbliven så jag hör ju om det är något sjuk skillnad i motorn men, som sagt, vet inte riktigt ändå..

du har ingen kompis som kan lite du kan ta med ? Eller en pappa som kan lite ? smile Det är guld värt om man inte kan så mycket !

kolla servic böcker på båda bilarna och besiktningsprotokol ett par år bakåt... de två grejjerna brukar avslöja en del om bilen

Edit : evilaudios jetta är ju en ganska cool första bil wink
Senast redigerat av CHEEVA (17 november 2011)

84 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Jo sant!.. Men du, tycker du inte den Alfan verkar lite billig? Det är inget fuffens med den tror du ?, Jag menar den har ju knappt rullat

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2011
Stajl skrev:
Jo sant!.. Men du, tycker du inte den Alfan verkar lite billig? Det är inget fuffens med den tror du ?, Jag menar den har ju knappt rullat

alfor är billiga, pga ganska dåligt rykte ...

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Okaj, fan googlade bilen, fick typ bara upp reservdelar och problem ? :S.. Är man dödsdömd om man köper en sån? Jag menar jag har inte mycket pengar att fixa skiten hmm

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
Stajl skrev:
Okaj, fan googlade bilen, fick typ bara upp reservdelar och problem ? :S.. Är man dödsdömd om man köper en sån? Jag menar jag har inte mycket pengar att fixa skiten hmm

med tanke på ryktet samt att du säger att du inte har pengar att reparera så hade inte jag köpt en sån !

Varför köper du inte tex en golf 2a ?? Det är billiga bilar och äga det smile även lite charm att köra, sen är en gti ganska pigg ! + att de inte rostar lika mycket som golf 3orna. Sen finns ju även corrado g60 + vr6.. båda har sina svagheter men trevliga bilar ändå smile

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Jag kan vara mer precis i det jag söker.
Jag söker en liten - mellan bil.
Runt 25 tusen
Över 100 hästar i alla fall.
Jag vill slippa pill å så mycket problem som möjligt egentligen, då jag inte kan så mycket och inte innehar något vidare med pengar wink
Den ska vara snygg å fräck om man kan säga så, annars så ska den vara möjlig att göra det.

Ska titta lite på golf 2or snabbt

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
tror en civic är det absolut bästa köpet för dig, om du hittar en hyffsat rostfri

när du kolla små bilar har de ofta lite mindre effekt, men är ganska pigga ändå pga låg vikt smile

Hittar du en civic vti så har du en rolig pigg bil !

Elektriker/Montör
534 Inlägg
18 november 2011
CHEEVA skrev:
Stajl skrev:
Åh fan, då lärde man sig något nytt, fan va alla kan mycket om bilar.. Men summa kardemumma, du rekommenderar inte alfan i alla fall ?.. Den hade ju knappt gått nått å va rätt billig ändå..

Har inte varit så mycket i kontakt med alfor så jag är inte rätt person att svara på det ! Men det jag kan berätta är att de är sköna att köra och ser ganska bra ut + att de har ett dåligt rykte ( kan ju vara så att de blivit bättre på senare år ?!? )

Åk och prov kör den ! men innan du köper så tycker jag du kollar upp reservdels priser osv ... så du inte får en chock när något måste bytas smile

En annan sak, audin du länkade.. jag få intrycket utav att det är en yngre kille som haft bilen och då stämmer det nog inte att han chipat den pga bränsle förbrukning hehe så det kan va så att den är ganska hårt körd. Bara en känsla jag fick utav att läsa annonsen, behöver absolut inte vara så !!

Kollar man upp "killen" så  fyller han 53 i Mars.roll Men visserligen kan det vara en son som haft bilen... hmm

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Tror ni man kan få ner Audin till 25k? Ska titta lite mer på civic!!! tongue

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
Robbin_V90 skrev:
CHEEVA skrev:
Stajl skrev:
Åh fan, då lärde man sig något nytt, fan va alla kan mycket om bilar.. Men summa kardemumma, du rekommenderar inte alfan i alla fall ?.. Den hade ju knappt gått nått å va rätt billig ändå..

Har inte varit så mycket i kontakt med alfor så jag är inte rätt person att svara på det ! Men det jag kan berätta är att de är sköna att köra och ser ganska bra ut + att de har ett dåligt rykte ( kan ju vara så att de blivit bättre på senare år ?!? )

Åk och prov kör den ! men innan du köper så tycker jag du kollar upp reservdels priser osv ... så du inte får en chock när något måste bytas smile

En annan sak, audin du länkade.. jag få intrycket utav att det är en yngre kille som haft bilen och då stämmer det nog inte att han chipat den pga bränsle förbrukning hehe så det kan va så att den är ganska hårt körd. Bara en känsla jag fick utav att läsa annonsen, behöver absolut inte vara så !!

Kollar man upp "killen" så  fyller han 53 i Mars.roll Men visserligen kan det vara en son som haft bilen... hmm

Kan mycket möjligt vara så att en äldre äger och kör den smile men även som du säger att hans son kör runt i den

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
Stajl skrev:
Tror ni man kan få ner Audin till 25k? Ska titta lite mer på civic!!! tongue

25 tusen kan nog bli svårt ! men kanske 28 eller  27

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Hitta inte någon VTI i hela sverige? Är det verkligen VTI?.. Kolla ovanstående kommentar också! smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Den sista va nice, synd att man inte va tät wink

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Nä fan ska nog försöka titta på http://www.blocket.se/halland/Audi_A3_1 … amp;last=1
imorgon, hoppas inte jag blir "lurad" eller att han kört sönder den å den rasar ihop totalt efter 1 månad.. Men va är risken för det? Inte så mycket väll? :S

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
lycka till smile tror det kan va ett bra köp ! kolla som sagt framför allt tidigare besiktningsprotokoll

Sen kan man ofta se på ägaren hur bilen är körd smile

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Ska titta på de, jag återkommer oavsätt ifall du är intresserad smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
18 november 2011
klart du ska återkomma smile !

84 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Han svarar inte så får nog skita i den..
Tittar på denna nu http://www.blocket.se/goteborg/Audi_a3_ … 15&w=2
Verkar bra tycker jag, snälla någon annan, verkar den bra och "prisvärd" utav den infon man får?

2 201 Inlägg
18 november 2011
Jag säger bara Honda Civic. En bil med mängde av styling till.

Sök