3173
Sök

Volvo 240 -87 med motorproblem

6 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Hejsan har en volvo 240 från 1987 med en b230f.
Bilen startar och går bra medans den är kall men när den blir varm så börjar den gå dåligt på låga varv och vid gaspådrag. om jag stänger av bilen medans den är varm så går den ej att starta förren den har blivit kall. Vad kan det vara för fel?
Mvh Andreas.

The one and only
1 091 Inlägg
13 november 2011
Kolla tempgivare, luftmassemätare och läckage i insuget.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

6 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Kolla tempgivare, luftmassemätare och läckage i insuget.

Jag har kollat luftmassemätaren och den är det inte. vars sitter tempgivaren till insprutet?

6 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Är det någon som har fler idèer?
Mvh Andreas

The one and only
1 091 Inlägg
14 november 2011
Tempgivaren sitter i toppen under insuget mellan tredje o fjärde cylindern har jag för mig.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

6 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Tempgivaren sitter i toppen under insuget mellan tredje o fjärde cylindern har jag för mig.

Tack ska du ha!
Ska kolla den i morgon, vet du vad det ska vara för motstånd i den vid normal motortemperatur?
Mvh Andreas.

46 Inlägg
21 november 2011
Jag har precis samma problem som du har, så som din är nu va min i ca 2-3 månader fast ibland fungerade den perfekt. Idag på morgonen så skulle jag starta biljävlen men den startade inte!

Hittade på ett annat forum ett svar om detta (tror jag), en annan snubbe hade samma problem. I kommentarerna där skrev två tre stycken att dom trodde att det va bränslepumpsreläet och att det va vanligt att det pajjar i dessa motorer/bilar. Jag har själv inte hunnit skaffa fram ett nytt sådant men ska göra det så fort som möjligt.

Svara gärna på detta inlägg om du fått din bil att går som den ska och hur du gjorde.

6 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Farsan hade tidigare en 240 med samma problem som du har på din bil, att bilen gick bra men vägrade starta ibland. Då var det bränslerelät som var kass. I mitt fall så startar bilen alltid när det är kall och går alltid bra när den är kall men när den blivit varm så börjar bilen gå dåligt och stänger jag då av bilen så startar den inte förän den blivit kall.

6 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Nu är tempgivaren bytt, nu funkar bilen bra igen.

Sök