3597
Sök

V70 Tappar orken!

93 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Låg bakom en bil igår i ungefär 80 på 100 väg  så skulle köra om men när jag trycker fullt  så händer  absolut ingenenting han kanske på sin höjd ökade till 85, vafan tänkte jag och växlade ner.. ungefär samma sak. Om man gasar försiktigt så kan man få han att gå 110-120 men där är det stop! Någon som har en idé om vad det kan vara? Tänkte att jag skulle ut och göra rent spjälhuset nu ifall det har bli igensatt.
Hittade även ett papper i bilen om att den varit inne på verkstad 06 för ungefär samma fel (kundens beskrivning, Tappar orken sporadiskt oftast vid fuktig väderlek) och då byttes själkontakt.  har själv inte haft några problem med bilen  fram tills nu..
Senast redigerat av bananen80 (13 november 2011)

93 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Ingen som vet vad felet kan vara??

477 Inlägg
13 november 2011
vad har du för motor! turbo eller sugis?

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

93 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
vad har du för motor! turbo eller sugis?

B5202s alltså utan turbo

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
13 november 2011
tänddelar kanske? kolla över dem, vet att det kann uppstå liknande problem ifall tändstift mm är riktigt dåliga, annars kan det ju vara att tar tar stora mängder tjuvluft, är insugslangen hel osv?

477 Inlägg
14 november 2011
då är det ju inte turbo slangar iaf som det brukar kunna vara tongue

kan du tomvarva den utan problem?
bränsletryck ok? kanske dags att byta filter...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

93 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
då är det ju inte turbo slangar iaf som det brukar kunna vara tongue

kan du tomvarva den utan problem?
bränsletryck ok? kanske dags att byta filter...

Ja det är inga probblem alls. och kör  man lugnt så märker man ingenting..

Sök