Fellow skrev:
Näe whiplash är inget roligt och tyvärr inget man får hjälp med utav försäkringsbolag. Ett tips till alla som är med om en bilolycka och har MINSTA lilla värk efteråt sök hjälp. Tro inte att det går över. I värsta fall gör det inte det och söker du inte hjälp i tid anser dem att besvären uppkom för sent då du inte sökt hjälp för det.
Ja jag vill inte anpassa mitt liv efter värken och begränsa mig i min vardag utan jag gör sen får jag få ont. Inte undviker jag saker för att slippa värken. Envishet men man måste leva.
Har samma möjlighet och gjort praktik på Expert som säljare och det trivdes jag med verkligen! Men det gav tyvärr inget jobb för tillfället så nu är jag hemma igen. Inga tunga lyft osv får jag göra som du då men jag kan inte jobba med armar över bröst/axlar så elektriker är uteslutet. Kan inte jobba sittandes på huk. Kan inte jobba med att skruva ihop något litet för jag kan inte "titta neråt" med huvet utan att få värk. Kan inte sitta still för länge för då får jag ont i ryggen. Livet är underbart som 23 åring va!
Ungefär samma som mig. Lever på 9500 kr i månaden och har därmed inte råd med min största hobby, billjud. Att arbeta med billjud är dessutom krävande så sen blir man utslagen och sover några timmar om man skruvar 1 timme i bilen.
Men som sagt, ska försöka söka o få betald för gym med personlig tränare så jag kan börja bygga upp så mycket muskler som möjligt för att se om värken minskar men det är ju ett långttidsprojekt och inget som sker på 1 år.
Näe för mkt snyfthistorier. Man kunde haft det värre:) Man kunde ju ha dött i olyckan.
Ja så kan man tänka också! Men ibland är det skönt att få skriva av sig lite snyfthistorier..
Men som du säger, det är tur man lever och klarat sig så bra som man har gjort!
Jag har ju inte fått någon rehab eller liknande sen min moppe crash där jag fick rygg och nackskadan...
Men jag har ju inte så stora problem med det längre då jag har massa andra skador som är värre...
Men det var ett gott råd till dom "nyblivet" skadade!
Nej jag förstår vad du menar! Får inte heller jobba med armar över axel-höjd, och kommer bara få som högst 30% muskelstyrka kvar sen när rehab är klar! Jag får inte heller jobba i varken sittande posetion för ryggen, inte sitta på huk för mitt knä (väntar på operation på det...) Min högerfot är det något konstigt med och har fortfarande kvar ett blåmärke sedan juni månad detta året när jag smälde i foten...
Även min hälsena är lite halt sliten då jag skar av halva för några år sedan och känner fortfarande av den i vissta lägen! Men aja, nu ska inte jag sitta här och rabbla upp alla mina skador, men jag förstår exakt hur du menar! Och det är ju typiskt att man gillar dom omöjliga jobben!
Är själv bara 21, men fick dom flesta besvären vid 15-16 års åldern!
Får du dom pengarna utav försäkringskassan eller av något annat? Själv får jag cirkus 10000kr/mån av FK
Vilket jag klarar mig ganska bra på då jag bor hemma! Men med mycket räkningar och fula vanor som att äta ute på fina resturanger (pizzerior/mc donalds) och att festa lite väl mycket ibland så finns det inte mycket pengar över till mina intressen som är bilar och cross...
(får skylla mig själv jag vet! ;P)
Ja men det låter ju som en bra idé, har själv remiss kvar hos sjukgymnast, men jag tycker att remisserna är väldigt korta då man oftast måste ha mer träning än den korta tiden som man får...
Jag har ju inte fått någon rehab eller liknande sen min moppe crash där jag fick rygg och nackskadan...
Men jag har ju inte så stora problem med det längre då jag har massa andra skador som är värre...
Men det var ett gott råd till dom "nyblivet" skadade!