2128
Sök

Lackering av Kjolpaket

16 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#1
Jag har ett splitter nytt kjolpaket till min mazda 323f i glasfiber, jag undrar om det bara e att lacka över de som vanligt eller vad det skulle kosta att få en riktigt lackerare att göra de. smile


533 Inlägg
18 november 2011
#2
Det beror helt på hur det ser ut när du får det. En del paket är färdig-grundade, och en del inte... Men bäst är ju att våtslipa och sen lägga grund och lack på det smile Köpte själv ett paket till en S60 jag hade förut, det skulle komma grundlackat. Men när jag fick det såg jag att det bara var att gnida på med våtslip själv tongue Mitt paket satt på bilen när det lackades, så det blev ju en hel del maskering och sånt. Kostade 4000 hos en lackerare då, men säkert billigare om han hade lackat delarna löst smile

16 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
#3
Tack som F.. för svaret haha, nu blir de slipa slipa smile och ringa lackeraren igen för ett möte:)


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2011
#4
brukar de inte va mycket dyrare`?


Bmw osv..

533 Inlägg
22 november 2011
#5
Blir inge dyrare än så ifall man skippar kvittot wink Inte för mig iaf tongue

56 Inlägg
22 november 2011
#6
Slemrotta skrev:
Det beror helt på hur det ser ut när du får det. En del paket är färdig-grundade, och en del inte... Men bäst är ju att våtslipa och sen lägga grund och lack på det smile Köpte själv ett paket till en S60 jag hade förut, det skulle komma grundlackat. Men när jag fick det såg jag att det bara var att gnida på med våtslip själv tongue Mitt paket satt på bilen när det lackades, så det blev ju en hel del maskering och sånt. Kostade 4000 hos en lackerare då, men säkert billigare om han hade lackat delarna löst smile
Varför våtslipa?
Och varför är alla så jävla inne på detta med att våtslipa allt?


533 Inlägg
23 november 2011
#7
Vet inte, känns bra bara smile

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
24 november 2011
#9
är det inte lättare o lämna in det som det är och sen låta lackerare göra jobbet än och  våtslipa? är det småjobb så är det väl okej o våtslipa och  lacka själv `? smile



Sök