Jag vet inte om EBC tillverkar belägg till Volvo men det borde de... Minns inte var jag köpte mina RedStuff (YellowStuff är ännu "värre belägg", på gränsen till att de funkar för vardagliga körning. RedStuff är klart bättre än värdelösa GreenStuff) men jag fick leta rätt länge innan jag hittade en fysisk butik som kunde ta hem de på beställning. Skall du handla EBC gör du det billigast på webben, jag gav ca 2500 för beläggen runt om (M5 E39), men det var för dryga 3 år sedan...Det finns fler märken än EBC som har liknande o mycket bättre belägg, frågan är dock om de finns till Volvos original-ok...
Själv kör jag med "kina-bromsar" på min M5 E34 (356mm skivor runt om, 8-kolvsok fram, 6-kolvsok bak, tillverkarens sk "sport-belägg") o det är ett helsikes bra bett i de när man fått lite lagom värme i de, helt kalla så är de kanske något sämre än original, allt enligt en som kör bana ofta o testat mina bromsar "ordentligt". Fast de e klart, skall du ha nåt liknande får du räkna med ca 30-35", men då är det helt nya grejer, som passar bolt-on. Var själv tveksam till "kina-bromsar" först, men när sveriges mest (?) kända "bromsguru" rekommenderar mig ett "kina-märke" som han säljer (baserat på min krav, dvs bra bromsar för den tillfällige banåkaren, o framförallt snygga*haha*) så var det inte svårt att bestämma sig. Hade jag valt AP-Racing hade det blivit ca 10-12" dyrare, MEN det största kruxet med AP-Racing var att man hade fått "specialtillverka" ok-hållare, bells osv, det var det som gjorde att valet föll på "kina-bromsar"...
Senast redigerat av dawwe (16 november 2011)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure