3136
Sök

Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)

A.Sörman
185 378 Visningar
Projektet avslutat 4 juni 2013
A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Roligt att det är några som följer.Ja pengar går det ju åt fy fan big_smile

Blev hel nöjd med fälgarna men verkar vara skit svårt å hitta centrumkåpor till dom ;/

Snickare
407 Inlägg
8 mars 2012
Drunk skrev:
Alltid gött med godis big_smile vi får väll se va det blir för bromsar något som är bättre än original ifall.. ska börja leta fel varför jag inte har någon abs heller lampan lyser inte men absen funkar inte för fem öre hmm

Behöver ingen abs under sommaren iaf;)  bara o koppla bort lampan o dra ut säkringen;)

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:
Alltid gött med godis big_smile vi får väll se va det blir för bromsar något som är bättre än original ifall.. ska börja leta fel varför jag inte har någon abs heller lampan lyser inte men absen funkar inte för fem öre hmm

Behöver ingen abs under sommaren iaf;)  bara o koppla bort lampan o dra ut säkringen;)

Det värsta är ju att lampan lyser inte. säkringen är hel å ändå har jag ingen abs å då blir ja så jävla nyfiken va det kan vara för fel big_smile

Snickare
407 Inlägg
8 mars 2012
Drunk skrev:
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:

Det värsta är ju att lampan lyser inte. säkringen är hel å ändå har jag ingen abs å då blir ja så jävla nyfiken va det kan vara för fel big_smile

o lampan e inte trasig?wink felkodssök?:p

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
lampan lyser som den ska när man tar på tändningen.Å felkoderna har jag inte kunnat läsa ur då sladden är av på felkodsmojen som blinkar big_smile

Snickare
407 Inlägg
8 mars 2012
Drunk skrev:
lampan lyser som den ska när man tar på tändningen.Å felkoderna har jag inte kunnat läsa ur då sladden är av på felkodsmojen som blinkar big_smile

Tryck bara in den så att den funkar så håller du bara där o kollar igenom:)  min e med av men funkar:p

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:

Tryck bara in den så att den funkar så håller du bara där o kollar igenom:)  min e med av men funkar:p

Tack för det tipset ska kolla det i helgen !! smile

Snickare
407 Inlägg
8 mars 2012
Drunk skrev:
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:

Tack för det tipset ska kolla det i helgen !! smile

Gör så:) själv ska man kasta i motorn i helgen;)

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
fan va härligt du får ju filma uppstarten när den blir så man får se lite mer än bilder smile

Snickare
407 Inlägg
8 mars 2012
Drunk skrev:
fan va härligt du får ju filma uppstarten när den blir så man får se lite mer än bilder smile

Det kan ja göra men det kommer dröja en månad;) allt ska rengöras o poleras upp innan det monteras;)

3 860 Inlägg
8 mars 2012
Fälgarna satt ju som en krocket klubba i knät!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Fälgarna satt ju som en krocket klubba i knät!!

hahaha big_smile ja dom blev riktigt bra dock är dom nog i största laget för en 855 med 60/40 sänkning men det får gå bara big_smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Så idag har det blivit lite skruvande gick trögt redan från start alla bultar å muttrar jag rörde gick av eller blev runda så blev bara fjäder å dämpare byte på en sida idag ska ta andra sidan nästa helg smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-dc952592c0823326f6fd0c1692b5324e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-16af371d66f81ad758172d487e3d8975.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-bbd81a653c78bce7c6cfcbf919ef4bef.jpg

945 Inlägg
10 mars 2012
Spännande projekt, blir riktigt bra! smile

tänkte montera shortshift på min bil och såg att du hade det. har du monterat det än isf va det svårt och blir det skillnad? smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

A.Sörman
1 299 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Sickan_ skrev:

tänkte montera shortshift på min bil och såg att du hade det. har du monterat det än isf va det svårt och blir det skillnad? smile

Tack så mycket smile Shortshiften har inte kommit på än tyvärr. kanske om en helg eller två så åker den på smile

945 Inlägg
10 mars 2012
Drunk skrev:
Sickan_ skrev:

Tack så mycket smile Shortshiften har inte kommit på än tyvärr. kanske om en helg eller två så åker den på smile

Okej får hålla koll då big_smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Snickare
407 Inlägg
10 mars 2012
Sickan_ skrev:

Behövs bara ett hål o skruvas dit:)  blir stor skillnad:)

A.Sörman
1 299 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
En liten testrunda med bilen KLevert  filmar

http://www.garaget.org/video/118554
Senast redigerat av Drunk (11 mars 2012)

77 Inlägg
10 mars 2012
volvo-racer skrev:
annars kan du köpa nya länkarmsbussningar från vparts lr liknade(hårdare) blir mkt bättre känsla i bilen då smile

Kan man få förstärkta länkarmar till en bil , alltså att det svetsas på något på dom för att de ska tåla mer, eller är det endast bussningarna man kan köpa som är hårdare ??

Ung&Dum
430 Inlägg
10 mars 2012
Sickan_ skrev:

Blir ju fastare lägen smile , onT ser bra ut

In hoc signo vinces

Sök