Hej!
Jag har precis införskaffat mej en volvo 940 i bra skick, och nu har jag tänkt att det kanske skulle låta lite bra i den / om den också
Men jag är helt ny när det gäller ljud i bilar osv... Jag har läst en hel del och googlat mm. Har läst inne på garaget om en hel del som misslyckades med sitt ljudköp för att de köpte färdiga paket. Jag tänkte göra det jag med men läste lite innan och som det verkar på er här inne så är det oftast en dum ide. (Jag har hållit på en del med ljud inomhus också men inget i bilar.)
Man kan väll börja med en ganska viktig fråga hur mycket måste man betala för ett nytt ljud? jag har ca 3-5 tusen jag är villig att lägga på ljud. räcker det till bara steg eller kommer jag längre på det? jag lyssnar på allt rock - slager - pop - hårdrock allt, men jag gillar mest bas musik!
Jag har 2 stycken högtalare som jag fått av min syster hon ville inte ha dem det var 2 6x9 eller hur man skriver gas de hade kostat runt 1000 och var tydligen ganska bra. lite frågor.
Behöver jag mer en 5000 för ett någe sånär ljud? (baslådan är det mest prioritet på att den låter bra)
Ska jag köpa paket eller be någon snäll här inne hjälpa mej sätta ihopp något?
Kan jag koppla själv om jag läser / ber om hjälp?
Ska jag köpa nytt eller begagnat?
Vad ska jag ha för kablar?
det är väll allt jag kommer på nu. Jag har sökt i över 1 timme och inte hittat någon tråd som passade mej.
Tack på förhand allihoppa!