Som tidigare inlägg så är det förmodligen fukt någonstans.
Dock om det nu varit vatten i tändhattar eller tändstiftsbrunnarna så kan det förstöra tändkablarna om man kör motorn utan att blåsa rent.
Vet du vilka cylindrar den går på?
Koppla bort en insprutare i tagen (om du har elektronisk insprutning).
På de cylindrarna den går likadant på när du kopplar bort kontaktstycket till insprutanen, där har du ett fel.
Man kan också ta bort en tändkabel åt gången med motorn igång med en isolerad tång för att se vilken cylinder som ej går.
Sen kan man ju också plocka upp tändstiften och se vilka som förbränner. eller ej
Eller sätta tändstiften i tändkablarna och lägga tändstiften mot jord, kör sen motorn och kolla om det finns gnista, smartast är om man tar en tändkabel åt gången.
Kolla först om det slår gnista på alla.
Det behöver inte vara något tändningsfel bara för att det verkar som den inget går på alla cylindrar.
Senast redigerat av Bjornn (19 november 2011)