3488
Sök

Otroligt mycket och udda slitage på 19" däck

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Hittade förresten inga bilder på däcken hmm men men. förra året var det liknande fast liite mer yta kanske 3 - 4cm och som sagt första året var det nästan halva däcket.

nästa år kanske det bara blir en liten rand hehe

2 046 Inlägg
20 november 2011
Piratstikin skrev:
Hittade förresten inga bilder på däcken hmm men men. förra året var det liknande fast liite mer yta kanske 3 - 4cm och som sagt första året var det nästan halva däcket.

Tycker du borde dra till biltema imon och prova. För om däcket smäller så e fälgarna körda, plus med vinterdäck får du bättre grepp smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

Tycker du borde dra till biltema imon och prova. För om däcket smäller så e fälgarna körda, plus med vinterdäck får du bättre grepp smile

vinterdäcken sitter på nu smile gissar på att sommardäcken inte går igenom besiktningen den sista hehe tongue

Så vinterhjulen får sitta till efter besiktningen sen ska den ändå ställas av under vintern sen blir det nya fälgar & däck nästa år så då lär vi ha hunnit skaffa spacers eller liknande iallafall haha big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Förresten.. kan man inte tillverka egna spacers? måste det vara nå super speciellt material eller kan man köra med vanligt rostfritt ev?? kan man få exakta bredden man vill nästan gratis oxå hehe

2 046 Inlägg
20 november 2011
Piratstikin skrev:
Förresten.. kan man inte tillverka egna spacers? måste det vara nå super speciellt material eller kan man köra med vanligt rostfritt ev?? kan man få exakta bredden man vill nästan gratis oxå hehe

Jo visst allting är möjligt. Men går dom sönder e du rätt körd. smile skulle dock köpt biltemas, mycke billigt och dom har dina breddmått tror jag

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

Jo visst allting är möjligt. Men går dom sönder e du rätt körd. smile skulle dock köpt biltemas, mycke billigt och dom har dina breddmått tror jag

hehe ja kanske är lika bra smile
Får prova med det. kostar väll inte mer än 3 -5 hundra spänn antar jag? tongue annars har nog scstyling som jag får köpa billigt smile kanske är lite bättre kvalité? big_smile

2 046 Inlägg
20 november 2011
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

Får prova med det. kostar väll inte mer än 3 -5 hundra spänn antar jag? tongue annars har nog scstyling som jag får köpa billigt smile kanske är lite bättre kvalité? big_smile

59 kr för 2 st smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:

59 kr för 2 st smile

ahaa smile det är billigt. kan man köpa på sig lite så har man haha tongue får prova med det.

2 046 Inlägg
20 november 2011
Och då ska du ha två på två hjul för att annars så blir de bara 5mm

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kannebanne skrev:

ahaa. så dom är 5mm/st? lär nog ha ut dom 10 - 15mm bak och max 10mm fram

2 046 Inlägg
20 november 2011
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:
Piratstikin skrev:

59 kr för 2 st smile

ahaa smile det är billigt. kan man köpa på sig lite så har man haha tongue får prova med det.

De använder jag smile

2 046 Inlägg
20 november 2011
Piratstikin skrev:
kannebanne skrev:

ahaa. så dom är 5mm/st? lär nog ha ut dom 10 - 15mm bak och max 10mm fram

120 kr på bakhjulen isf.

2 046 Inlägg
20 november 2011

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
iallafall rätt billigt om man räddar däcken för typ 4000:- varje år smile då fick dom gärna kosta 100:- st haha

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
kannebanne skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Spacers-2-st-333320/

Kalas smile 13 - 15mm bak och 8mm fram smile blir nog super bra. hoppas det blir bättre med spacers och en 4hjulsinställning. men som sagt. det vet vi inte förens nästa höst hehe

474 Inlägg
20 november 2011
Det är inte rekommenderat att köra 15mm med såna "spacers" isåfall ska du ha bolt on spacers, med biltemas får du ju för det första ingen centrumstyrning utan allt tryck blir på bultarna. Inte särskilt bra.. du kan ju tänka dig hur centreringen kan bli? Och även att bultarna kan gå av då dom inte är gjorda för den belastningen.
Sen blir troligen bultarna för korta också. Skulle det bara vara 5mm hade det varit en sak, då hade det kanske funnits lite styrning kvar och bultarna skulle säkert räcka med, men 15.. JAG skulle aldrig köra med det, men det är ditt val

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 november 2011
Håller med Alka. Köp spacers med styrning om du skall ha så mycket som 15mm. Upp till 5mm så brukar det funka bra med Biltema-spacers, man har fortfarande viss "navstyrning". H&R spacers kan du köpa på Ebay.de, jag köpte runt om till min ena bil (30mm/sida bak, 20mm/sida fram, med styrning, dvs spacersen bultas fast i bilen) o gav ca 1800 inkl frakt, bra pris!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

243 Inlägg
20 november 2011
Hade en kompis som hade detta fenomen när han köpte större fälgar till sin gamla A4. Skrapade en kant på insidan av däcket oh om jag inte missminner mig så var det fjäderskålen som nötte i däcket, jävligt lite dock men med lite hastighet så vet vi ju alla att allt där rör sig tongue

Jag själv hade samma problem på en gammal volvo jag hade, den skrapade dock i utkanten på däcket, dåliga fjädrar samt vassa skärmkanter va felet där tongue

Friskt satsat, hälften vunnet;)

245 Inlägg
20 november 2011
sådär blev mina kumho däck åxå, satte på mindre hjul så har det funkat perfekt sen (ingen hjulinställning)

5 089 Inlägg
20 november 2011
Hjulinställning är fel. Gör du en ny. se till att göra det med sommardäcken på.
bilen är för sänkt och cambern blir för mycket så bilen står på insidan på däcken.
Du har fel inpressning på fälgarna, därav varför det inte sliter på vinterdäcken.
Dämpare\fjädrar\bussningar är dåliga.

Någon utav dessa fel är det. Kan inte vara så mycket annat. Börja du med en hjulinställning så hittar däcknissen problemet med din bil smile

\Lindgren

Sök