3662
Sök

Laglig devil eyes

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
undrar hur jag ska kunna göra devil eyes lagligt till min saab 9-3 ss..

jag åkte på en flygande besiktning och fick ta bort dom p.g.a fel färg och för att dom inte satt i lycktan.

nu undrar jag hur jag kan få det lagligt för jag kan inte öppna lycktan då det är limmat plastglas på saab

Mvh

Chris

1 436 Inlägg
23 november 2011
Rent krasst så skall allt som sitter på din bil vara krocktestat och godkänt av SAAB så enklaste sättet borde vara att
1.köpa saab
2.låta saab utvecka och krocktesta devileyes till 9-3
3.???
4.profit!

Med andra ord. "Går inte" att få det lagligt på riktigt, men om du sätter dem i lyktan lite diskret (att öppna en limmad lykta borde vara pisseenkelt jämfört med alternativen...) och inte kör med dem tända i gristäta distrikt så borde det ju funka att inte åka fast. Fast fortfarande inte heeelt lagligt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
23 november 2011
Finns det nåt kul eller snyggt som är lagligt?
smile
Lite sport ska det vara .

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
lakhea skrev:
Finns det nåt kul eller snyggt som är lagligt?
smile
Lite sport ska det vara .

jo lagligt finns det ju alltid med frågan är hur jag ska gå till väga

1 335 Inlägg
23 november 2011
Under 5 w posljus/ ledslinga brukar funka. Sa polisen till mig under en nykterhetskontroll.

B5 #001

667 Inlägg
23 november 2011
Alltså devileyes, menas då att man inte får sätta devileyes på en heltypgodkänd bil? Jag köper hem dem och sätter ditt dem. Byter tillbaka vid besiktining och håller tummarna på att jag inte hamnar på flygande besiktning smile

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
Under 5 w posljus/ ledslinga brukar funka. Sa polisen till mig under en nykterhetskontroll.

jo man jag vill ha devil eyes har haft det i 1,5 år nu så

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
volvo_245_racing skrev:
Alltså devileyes, menas då att man inte får sätta devileyes på en heltypgodkänd bil? Jag köper hem dem och sätter ditt dem. Byter tillbaka vid besiktining och håller tummarna på att jag inte hamnar på flygande besiktning smile

de va de jag gjorde och polisen vii att dom skulle bort

667 Inlägg
23 november 2011
borje_89 skrev:
volvo_245_racing skrev:

Man måste väl ändå få göra om lite grann? Köper jag devileyes som är godkännda för besiktning förstår jag inte varför farbror blå skall lägga sig i? Detta börjar spåra ur tycker jag. Inte vill jag köra runt i en bil som liknar bilen som den där 70+ kör runt i, lite sticka ut från mängden vill man ju liksom göra big_smile

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
volvo_245_racing skrev:
borje_89 skrev:
volvo_245_racing skrev:

Man måste väl ändå få göra om lite grann? Köper jag devileyes som är godkännda för besiktning förstår jag inte varför farbror blå skall lägga sig i? Detta börjar spåra ur tycker jag. Inte vill jag köra runt i en bil som liknar bilen som den där 70+ kör runt i, lite sticka ut från mängden vill man ju liksom göra big_smile

jo precis men jag vet inte hur jag ska fåisär lyckorna och få det att se lagligt ut för att nya saaben har ju listen upptill och de är de jag vill sträva efter lite

667 Inlägg
23 november 2011
borje_89 skrev:
volvo_245_racing skrev:
borje_89 skrev:

jo precis men jag vet inte hur jag ska fåisär lyckorna och få det att se lagligt ut för att nya saaben har ju listen upptill och de är de jag vill sträva efter lite

Du har alltså inte köpt färdiga utan klistrat ihop själv?

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
volvo_245_racing skrev:
borje_89 skrev:
volvo_245_racing skrev:

Du har alltså inte köpt färdiga utan klistrat ihop själv?

jo jag har köpt färdiga led slingor och alla är Cool White = 6000k de finns inga 4300k slingor som jag skulle haft tag på

1 335 Inlägg
23 november 2011
De e ju inte hela världen å plocka upp ljusen heller. Bara du vet hur du ska göra. Kan ju inte va så svårt smile

B5 #001

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
De e ju inte hela världen å plocka upp ljusen heller. Bara du vet hur du ska göra. Kan ju inte va så svårt smile

vet inte hur jag ska göra med limningen bara

1 335 Inlägg
23 november 2011
När dom ska tillbaka lr? Enklaste torde ju va att ta bort lyktan helt. Så man kommer in osv. Fast å få bort lyktan på 93 e ju inte så enkelt fick ja lära mig =p

B5 #001

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
F-Tar skrev:
När dom ska tillbaka lr? Enklaste torde ju va att ta bort lyktan helt. Så man kommer in osv. Fast å få bort lyktan på 93 e ju inte så enkelt fick ja lära mig =p

nee vet måste bort med hela fronten för det

7 399 Inlägg
23 november 2011
snälla ni som håller på diodslingor,, ha på andra lysen med för det är inga drl wink har mött så många i mörker å i dåligt väder de tror de är så coola,, men de syns tamefan inte

1 335 Inlägg
23 november 2011
Klart de syns smile Man ska synas, för de som inte ser kanske glömt glasögorna hemma

B5 #001

56 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
snälla ni som håller på diodslingor,, ha på andra lysen med för det är inga drl wink har mött så många i mörker å i dåligt väder de tror de är så coola,, men de syns tamefan inte

jag har dem inte  som drl jag använder dom som parkerings ljus

7 399 Inlägg
23 november 2011
F-Tar skrev:
Klart de syns smile Man ska synas, för de som inte ser kanske glömt glasögorna hemma

eller så har töntar aldeles för klena dioder wink  och använder dem dessutom som drl,, har sett dem som kör så och deras dioder lyser knappt som parkeringsljuset wink

men håller med dig om att de ska synas wink

Sök