Som Rq nämner så är bilen svår att överblicka. Men det är en fråga om vana. Som ren kuriosa kan nämnas att på dagen när ljuset är av så lyser dimljusen fram istället.
Jag kan inte yttra mig om bränsletörst då min rullar i princip enbart landsväg. Den är duktigt framtung så att ägna lite extra uppmärksamhet mot framvagn och bromsar kan vara bra.
EDIT: Jo, lådan är 4-petad med lockup och högt växlad. Först i 82 km/h går lockupen in så oftast rullar man i ca 90 Km/h som minst.
Det finns ett manuellt växelläge i form av +/- som fungerar bra men den tillåter inte vad som helst utan växlar ändå ner/upp den har fått nog. Har kört den på de nu när min åkte till verkstad och det går utmärkt att köra utan någon gång varva över 2000 varv om man vill. Lådan ska när den är frisk växla så man ser och hör det men det ska inte känns alls vid normal körning.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (23 november 2011)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!