3513
Sök

Era bästa filmtips!

104 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Hej!
Nu kanske det redan finns en sånhär tråd, kollade runt lite men såg ingen. Jag själv ligger just nu vaken och irriterad, kan inte sova. Behöver en bra film att somna till, helst en skräck som är så äcklig så man knappt vågar somna eller en komedi som man skrattar så man gråter smile Även andra filmer får ni gärna tipsa om!

/Elin

KHRacing
26 november 2011
Tomorrow when the war began.

http://www.imdb.com/title/tt1456941/

Lite av en remake på Red Dawn

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
30 november 2011
Död snö.

Meldem
917 Inlägg
30 november 2011
jag är lite vek när det gäller skräckfilmer, men jag kunde inte sova på bra länge efter att ha sätt Instängda(Trapped?), sen när jag tillslut kunde börja sova om nätterna så kollade jag på Mirrors, så var det hela igång igen... ja jag e korkad som tittar men jag kan inte hjälpa det...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 808 Inlägg
30 november 2011
Braindead såklart smile skrattar tills du döör, nästan smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
30 november 2011
"A Serbian Film"
kan jag rekomendera om du gillar annorlunda filmer! tongue Kan väl kalla det en blandning av skräck,komedi,drama,romantik osv... ;P

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

KHRacing
30 november 2011
figge_stunter skrev:
"A Serbian Film"
kan jag rekomendera om du gillar annorlunda filmer! tongue Kan väl kalla det en blandning av skräck,komedi,drama,romantik osv... ;P

Du borde nästan bli varnad för att du tipsar om den så kallade filmen.
Senast redigerat av KHRacing (30 november 2011)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
30 november 2011
KHRacing skrev:
figge_stunter skrev:
"A Serbian Film"

Du borde nästan bli varnad för att du tipsar om den så kallade filmen.

Varför? Visst, jag förstår att vissa tycker att den är äcklig, men hon sökte ju efter filmer inom genrerna skräck eller komedi, skräck innehåller ju ganska starka scener oftast och tänkte varför inte rekomendera denna filmen!? Dessutom är det en väldigt seeg början på filmen, vilket säkerligen får henne att somna..?

Sen hur man väljer att plasera denna filmen avgör man ju själv... I mitt fall hamnar den inom "annorlunda,skräck" kalegorin! tongue

Men men, Kanske ska förvarna alla känsliga innan...

VARNING! 18+ på " A SERBIAN FILM"! VARNING! cool

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

KHRacing
30 november 2011
figge_stunter skrev:
Varför? Visst, jag förstår att vissa tycker att den är äcklig, men hon sökte ju efter filmer inom genrerna skräck eller komedi, skräck innehåller ju ganska starka scener oftast och tänkte varför inte rekomendera denna filmen!? Dessutom är det en väldigt seeg början på filmen, vilket säkerligen får henne att somna..?

Sen hur man väljer att plasera denna filmen avgör man ju själv... I mitt fall hamnar den inom "annorlunda,skräck" kalegorin! tongue

Det var lite ironiskt menat dock, men det ärverkligen inte en film man  rekommenderar till nån som ber om bra filmtips.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
30 november 2011
KHRacing skrev:
figge_stunter skrev:

Det var lite ironiskt menat dock, men det ärverkligen inte en film man  rekommenderar till nån som ber om bra filmtips.

Haha okej okej, kan vara svårtolkat ibland på internet... tongue Men okej, jag håller med dig faktiskt! Fyyyy skäms på mig som rekomenderade den! tongue

Har annars ett rätt bra filmtips som innehåller både skräck och komedi... tongue

"Tucker and dale vs evil" Den är iaf lite humoristiskt lagd tongue

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
1 december 2011
Kan varmt rekommendera Instängd 1, och även 2:an trots att den tyvärr inte kändes lika gedigen och kuslig som den första filmen.

1:an var enligt mitt tycke överaskande bra, och man lever verkligen in i den obehagliga miljön och de motbjudande situationerna som huvudkaraktärerna utsätts för under handlingens förlopp.

2:an känns bitvis aningen ologisk och lite väl förutsägbar, men i överlag en välgjord film kryddad med en hel del obehagliga scener.

Här är ett par andra filmer som för min del ligger varmt om hjärtat:

Requiem for a dream - En oerhört mörk, fascinerande och solid film. Här anser jag att man på ett alldeles ypperligt vis har lyckats förmedla karaktärernas känslor och agerande utan att det går till överdrift. Givetvis kan man inte heller förbigå det fängslande soundtracket som förstärker filmens atmosfär på ett otroligt effektivt sätt.

Bullit - Någorlunda polerad handling, men höjdpunkten är givetvis att filmen innehåller biljakternas biljakt. Steve McQueen samt en läcker Ford Mustang GT i kombination med San Fransiscos vackra miljö i sann 60-tals anda är svår att inte förtrollas av.

The Ring (amerikanska versionen) - Känns påkostad och genomarbetad. De dunkla miljöerna, bisarra ljudeffekterna och den spänningsfyllda handlingen som flyter i ett trögt tempo och därmed bidrar till att man "sitter på nålar" genom hela filmen bidrar till att jag listar upp The Ring här smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
1 december 2011
Das Boot

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
1 december 2011
Några roliga komedier
Blinkande lyktor, dansk drama/komedi. lätt världens roligaste komedi för den som har mörk humor!
hangover / Hangover part 2
Gamla män i nya bilar

skräck
30 days of night
Descent
Braindead
Irreversable

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

392 Inlägg
11 april 2012
Warrior - måste vara bästa filmen som gjorts, alla som jag snackat med om den har älskat den. det är en MMA film men ack så härlig för oss som gillar sånt.

District 13 - samma här, helt vansinnig

Banlieue 13 ultimatium - andra filmen av District 13

The fifth commandet - två bröder som lär sig fightas från 5 års åldern

The boondock saints - finns en etta å en tvåa, oxå två bröder, dödar alla kriminella gör dom

Mr Deeds - komedi med Adam sandler, nog den bästa som gjorts

You Dont mess with the Zohan - komedi med adam sandler, as kul

Det var nog min top 5 film lista smile

345 Inlägg
11 april 2012
Gone in 60 Seconds (Orginalet ifrån 1974)
Cannonball Run
Duel
Convoy
Wall Street
Falling Down
Mulholland Drive
smile

533 Inlägg
11 april 2012
The Book Of Eli - Riktigt grym film tycker jag.

392 Inlägg
11 april 2012
Slemrotta skrev:
The Book Of Eli - Riktigt grym film tycker jag.

jo bara de att den blir lite seg ibland men annars skit bra:)

Sök