4007
Sök

Volvo 740 hackar som faaan vid gaspådrag..

7 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Cha Cha!
nu är de så att min bil har börjat bråkat med mig, har aldrig nånsin krånglat förut!
Men när jag gasar så hackar den liksom, den vill men han orkar inte riktigt.. och den slutar hacka när den kommer upp över ca 4000 varv, men ibland kan den hacka där också.. och den hackar och är väldigt svag i backar, får köra på 3an ibland liksom.. haha, en kan tro de är en a-trakrot vettu..

de som är bytt är
*tändstift (volvo orginal)
*bränsle filter
*luft filter
*bränsle relä
* olje filter
*avgassystem
*nya bromsar runt om, gjort på verkstad.

Så de måste va något glödfel eller luft fel? Ja jag vet inte, ja överlämnar detta till nån mer kunnig. Ibland luktar de liksom även bränt när jag startar den, och jag hade ju även en kortslutning i den. Men det är ju fixat nu.

Så vad tror ni? fördelarlocket, rotorn,rengöring av spjällhuset??? luftmassemätare?

de är en volvo 740, 87-

vore så tackstam för svar! smile
MVH Jenny

7 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
baktänder ibland med..

614 Inlägg
28 november 2011
Vet du att tändningen står som den ska?
Låter ju eventuellt även som ett LMM problem.

Prövat och koppla loss din LMM och sett så alla trådar i den är hela?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

7 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Ja dom ska va hela, de är ju just de..

179 Inlägg
29 november 2011
Skulle kolla luftläckage, fördelarlock, tändkablar och därefter testat med en annan lmm. En lmm kan ju va sönder utan några som helst visuella skador. Om inte det funkar så hade jag kollat så att inte kamremmen hoppat nån kugge.

7 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Tack för tipsen :-) nu har ja å göra idag wink

Sök