3224
Sök

Sugtrimning 240

21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#1
Trimning på G! 
Har tänkt att bygga upp till 190-200 hk och driva på e85

Tänkte köra på en fs296 kam och Röda saab spridare smile

Kommentera å klaga allt ni orkar wink
Senast redigerat av J0kk3_ (10 januari 2012)


21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#2
Har en 530 som ämne
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-d60ee1d4ad9a8eb198b01cf59e99c5ab.jpg
Toppen planade jag 4mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-85a508554e051522c1db7b62059ae700.jpg
Under förra veckan så portade Jsson kanalerna lite
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-c5b7073efeb272a543ea3a8a245e4e8f.jpg
Här är 1ans Avgaskanal
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-3a0fdb1b8143930d3896c8aee61f62d1.jpg


Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
28 november 2011
#3
Lägg ner mer tid på portningen så får du mycket bättre resultat.
smile
4mm???  hehe.
Rena rama folkrace planingen.
Ford kamrem då hoppas jag?

21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#4
Tror att portningen är rätt bra som den är.
4mm låter väl mycket men tänkte köra den på e85 behöver lite mer komp
ska ha vanlig volvo kamrem svarvade till mig den här hylsan som ska värmas och spännrullen ska krympas med kväve så slipper ja byta kamrem https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-2380a9280b0002625fea3d812973060e.jpg


21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#5
Idag gjorde jag även ett nytt insug för ja tror motorn behöver mer luft

Slipade bort spridarhylsorna från ett gammalt insug wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-5d767755228717473a7fbea17f1f5b39.jpg
Sen börjades de svetsas i ett insug från en 405 topp
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-6693fc9fcddef83e88f198cdbe1065a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-43ae5b9c2b4010ed54572b1e7bb923d6.jpg

Lite slipning kvar annars rätt bra tycker jag wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-b2de50511b30f25bf8c992c23c6cf3eb.jpg


1 277 Inlägg
28 november 2011
#6
Detta får följas, är ju själv sugen på att skrämma ut några extra hästar ur min b230 smile

21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#7
kärigt med sug hästar och billigare än turbo smile
cykelpump skrev:
Detta får följas, är ju själv sugen på att skrämma ut några extra hästar ur min b230 smile


1 277 Inlägg
28 november 2011
#8
J0kk3_ skrev:
kärigt med sug hästar och billigare än turbo smile
cykelpump skrev:
Detta får följas, är ju själv sugen på att skrämma ut några extra hästar ur min b230 smile


trevligare när man slipper ketchupeffekter big_smile dock så är det nog bara billigare om man har möjlighet till en maskinverkstad vilket du verkar ha smile

21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#9
mjjaa skolan där är allt gratis smile
cykelpump skrev:
J0kk3_ skrev:
kärigt med sug hästar och billigare än turbo smile
cykelpump skrev:
Detta får följas, är ju själv sugen på att skrämma ut några extra hästar ur min b230 smile


trevligare när man slipper ketchupeffekter big_smile dock så är det nog bara billigare om man har möjlighet till en maskinverkstad vilket du verkar ha smile


1 277 Inlägg
28 november 2011
#10
J0kk3_ skrev:
mjjaa skolan där är allt gratis smile
cykelpump skrev:
J0kk3_ skrev:
kärigt med sug hästar och billigare än turbo smile

trevligare när man slipper ketchupeffekter big_smile dock så är det nog bara billigare om man har möjlighet till en maskinverkstad vilket du verkar ha smile


det är gött de tongue

Va har du tänkt annars att göra på motorn? smile marinvev eller dylikt? smile

21 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#11
Vet inte riktigt än ska köra slut med denna toppen innan ja börjar på ett block smile
cykelpump skrev:
J0kk3_ skrev:
mjjaa skolan där är allt gratis smile
cykelpump skrev:

trevligare när man slipper ketchupeffekter big_smile dock så är det nog bara billigare om man har möjlighet till en maskinverkstad vilket du verkar ha smile


det är gött de tongue

Va har du tänkt annars att göra på motorn? smile marinvev eller dylikt? smile


21 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#12
Tja längesen jag uppdaterade men har grejat lite med motorn wink


1a Cylindern
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-bded1c141aa76c17126eab3a0d560079.jpg

Lite halvtaskig bild men ni med ögon ser en orginal topp och min sen mina fjädrar och orginal smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-37c3928dc8dc2a9712e36aa402f4a239.jpg
Remspännarn med en 8mm hylsa då toppen är lite lägre än vanligt
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-7aec9a891a542fc9f215fcc7cbcbf770.jpg
Schimsning av ventilspelet wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-647ba5e3ee06247c2c0bdd46f44dcbae.jpg
Djuret är äntligen på platts smile))
https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92800/92800-d681cdca051946f0383436719b33db00.jpg


1 277 Inlägg
10 januari 2012
#13
Ser bra ut! va många cc togs bort ifrån förbränningsrummen?

21 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#14
har 38cc i alla 4 enligt flödesbänken iaf smile
cykelpump skrev:
Ser bra ut! va många cc togs bort ifrån förbränningsrummen?


21 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#15
Vänta här nu ja läste fel hehe jag har 38cc i mina förbränningsrum enligt flödesbänken wink
J0kk3_ skrev:
har 38cc i alla 4 enligt flödesbänken iaf smile
cykelpump skrev:
Ser bra ut! va många cc togs bort ifrån förbränningsrummen?



1 277 Inlägg
10 januari 2012
#16
J0kk3_ skrev:
Vänta här nu ja läste fel hehe jag har 38cc i mina förbränningsrum enligt flödesbänken wink
J0kk3_ skrev:
har 38cc i alla 4 enligt flödesbänken iaf smile
cykelpump skrev:
Ser bra ut! va många cc togs bort ifrån förbränningsrummen?



va räknar du med för att få för komp? må ju bli endel bar med denne

21 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#17
Hehe något mer tror ja, vet faktiskt inte får testa med en klocka smile
cykelpump skrev:
J0kk3_ skrev:
Vänta här nu ja läste fel hehe jag har 38cc i mina förbränningsrum enligt flödesbänken wink
J0kk3_ skrev:
har 38cc i alla 4 enligt flödesbänken iaf smile


va räknar du med för att få för komp? må ju bli endel bar med denne


937 Inlägg
10 januari 2012
#18
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink


21 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#19
Nice min blev ganska gött varvglad med den toppen wink Extraktor ska jag att inhandla!smile
hehe har turbo i v70in när laddet kommer så händer de att grejer wink


Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink


329 Inlägg
10 januari 2012
#20
Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink

Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också..
Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.

KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."



Sök