Tror att portningen är rätt bra som den är. 4mm låter väl mycket men tänkte köra den på e85 behöver lite mer komp ska ha vanlig volvo kamrem svarvade till mig den här hylsan som ska värmas och spännrullen ska krympas med kväve så slipper ja byta kamrem
Tja längesen jag uppdaterade men har grejat lite med motorn
1a Cylindern
Lite halvtaskig bild men ni med ögon ser en orginal topp och min sen mina fjädrar och orginal Remspännarn med en 8mm hylsa då toppen är lite lägre än vanligt Schimsning av ventilspelet Djuret är äntligen på platts ))
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke
Nice min blev ganska gött varvglad med den toppen Extraktor ska jag att inhandla! hehe har turbo i v70in när laddet kommer så händer de att grejer
Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke
Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också.. Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.
KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."