3210
Sök

Sugtrimning 240

937 Inlägg
10 januari 2012
#21
Mattias_Vejdeland skrev:
Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink

Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också..
Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.

KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."

javisst men gör man ju själv eller skiter i att å gasa ändå


1 277 Inlägg
10 januari 2012
#22
Mattias_Vejdeland skrev:
Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink

Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också..
Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.

KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."

Men då i teorin borde de räcka med jämt lite större spridare, klämd btr å en topp med polerade avgaskanalen och ruffade på insugssidan, givetvis extraktor å annat också, men i grunden. hade ja haft lh 2.4 hade jag nog köpt ett av dessa chip från frs

937 Inlägg
11 januari 2012
#23
cykelpump skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:
Kalasgasarn skrev:
intressant projekt, har hållit på lite med att suga trimma också på min gle, problemet är att den jävlen ta typ 5 sec för att få upp i 3000 varv men sen så gå den som fan wink har kg 7kam och extraktorgrenrör och 2,5" avgas sen lit annat smått bonna trim, men jag personligen tycker att turbo är snäppet bättre men det är min tanke wink

Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också..
Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.

KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."

Men då i teorin borde de räcka med jämt lite större spridare, klämd btr å en topp med polerade avgaskanalen och ruffade på insugssidan, givetvis extraktor å annat också, men i grunden. hade ja haft lh 2.4 hade jag nog köpt ett av dessa chip från frs

hade ne gl innan med 531a och extratkorrör å kg7 kamen den gick mycket renare å jämnare, nu är det mekaniskt sprut jag har smile


1 277 Inlägg
11 januari 2012
#24
Kalasgasarn skrev:
cykelpump skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:

Kan ju vara för att kammen behöver väldigt mycket runt omkring också..
Citat "Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.

KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or."

Men då i teorin borde de räcka med jämt lite större spridare, klämd btr å en topp med polerade avgaskanalen och ruffade på insugssidan, givetvis extraktor å annat också, men i grunden. hade ja haft lh 2.4 hade jag nog köpt ett av dessa chip från frs

hade ne gl innan med 531a och extratkorrör å kg7 kamen den gick mycket renare å jämnare, nu är det mekaniskt sprut jag har smile

du kan ju se om nån gammal räv fof gnistar spruten?

937 Inlägg
11 januari 2012
#25
cykelpump skrev:
Kalasgasarn skrev:
cykelpump skrev:

Men då i teorin borde de räcka med jämt lite större spridare, klämd btr å en topp med polerade avgaskanalen och ruffade på insugssidan, givetvis extraktor å annat också, men i grunden. hade ja haft lh 2.4 hade jag nog köpt ett av dessa chip från frs

hade ne gl innan med 531a och extratkorrör å kg7 kamen den gick mycket renare å jämnare, nu är det mekaniskt sprut jag har smile

du kan ju se om nån gammal räv fof gnistar spruten?

vad menar du nu? smile


Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
11 januari 2012
#26
Dom mekaniska spruten är lite känsliga,med för vass kam så blir det sämre vacum och det gillas inte.
Men var noggrann med inställning av kam och bränsle tryck så kan det bli riktigt bra.
Gnistning???  Man gnistar "bränslehuvudet" så den orkar fläska på mer soppa typ.
Finns repotage om det i bilsport när dom byggde 240 T-gul för länge sedan om jag ine minns fel.
Finns mkt bra på folkraceforum.se om volvo maskiner.
Många kör med mek sprutet.

1 277 Inlägg
11 januari 2012
#27
lakhea skrev:
Dom mekaniska spruten är lite känsliga,med för vass kam så blir det sämre vacum och det gillas inte.
Men var noggrann med inställning av kam och bränsle tryck så kan det bli riktigt bra.
Gnistning???  Man gnistar "bränslehuvudet" så den orkar fläska på mer soppa typ.
Finns repotage om det i bilsport när dom byggde 240 T-gul för länge sedan om jag ine minns fel.
Finns mkt bra på folkraceforum.se om volvo maskiner.
Många kör med mek sprutet.

yes, här har vi en som han före. väldigt smidigt äre när man inte jagar alldeles för mycket hästar

937 Inlägg
11 januari 2012
#28
cykelpump skrev:
lakhea skrev:
Dom mekaniska spruten är lite känsliga,med för vass kam så blir det sämre vacum och det gillas inte.
Men var noggrann med inställning av kam och bränsle tryck så kan det bli riktigt bra.
Gnistning???  Man gnistar "bränslehuvudet" så den orkar fläska på mer soppa typ.
Finns repotage om det i bilsport när dom byggde 240 T-gul för länge sedan om jag ine minns fel.
Finns mkt bra på folkraceforum.se om volvo maskiner.
Många kör med mek sprutet.

yes, här har vi en som han före. väldigt smidigt äre när man inte jagar alldeles för mycket hästar

ja det vet jag smile har inte velat krabba med bränslet blir kanske bara skit av att om man skruva för mycket på det, men kör inte med den mera, blir stoppad av polis för flygande besikting och avställt fordon och det tyckte dom inte om kan jag tala om, så det står utan skyltar av ställd och måste besiktas om fast det gick igenom för 3 månadersen. x) tror jag ska klämma ner min b6304 i den från min 960 3 liter 6a, och ta min m90h låda och en m90 kardan har allt hemma så det är bara smälla på borde gå rätt bra efter det smile



Sök