3418
Sök

Volvo 740 gl -88 dör??

Always Bet On Black
125 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Hej! Har införskaffat mig en volvo 740 GL Motorkod: B230F till denna vinter för lite lekbil big_smile Har aldrig ägt en sån förut så är inte så haj på dess motor osv! Därför tänkte jag att nån vänlig själ här vill hjälpa mig!

Den startar ofta på första försöket, men dör ofta så fort den går ner på tomgång! Spelar ingen roll om den är varm eller kall! Sen blir den väldigt svårstartad igen man får hålla på ett tag innan den startar? Men detta händer inte alltid ibland så går den helt felfritt?
Vet inte om det har nåt med saken att göra som sagt är inte så haj på denna motor men den "smäller" ganska mycket från avgasröret! Har visserligen 2.5 tums system på men den smäller väldigt mycket tycker jag!

Kan det vara fördelarlock och rotor som behövs byta? Isf vad kostar det? och är det svårt att byta själv?

Skulle uppskatta om nån kan tala om för mig var som är fel!!

Tack på förhand // Mvh david
Senast redigerat av Undisputed (29 november 2011)

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing

Avstängd
47 Inlägg
29 november 2011
Tja :)skulle kunna tro att det är tomgångsmotorn som strular pröva å dra ur den kontakten å se om det blir nån skillnad.Mvh/Daniel

Always Bet On Black
125 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
_honda skrev:
Tja :)skulle kunna tro att det är tomgångsmotorn som strular pröva å dra ur den kontakten å se om det blir nån skillnad.Mvh/Daniel

Okej ska prova detta smile Tack så mycket för hjälpen

Mvh//David

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T

344 Inlägg
30 november 2011
kan vara hallgivaren. det hade jag fel på min första 740 och den funka helt felfritt ibland till att helt plötsligt bara dö och inte starta på flera dar. hallgivaren sitter inne i fördelaren

Always Bet On Black
125 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
sunkmaster skrev:
kan vara hallgivaren. det hade jag fel på min första 740 och den funka helt felfritt ibland till att helt plötsligt bara dö och inte starta på flera dar. hallgivaren sitter inne i fördelaren

Får titta upp även detta då! Sjukt jobbigt att den stannar typ mitt i statsrushen sad

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T

Sök