Vad kör ni för vinterbilar 2011-2012?

Mattsson_91 Självlärd
27 januari 2012 · 3 083 Inlägg

tjKZify skrev:
Kör en extremt våldsamt ful 740. Betala ju inte mycket men allt fungerar perfekt och fick med nya vinterdäck på alu fälgar så jag klagar inte wink
http://forumbilder.se/thumbs/1b7201273126A9866.jpg

Om någon känner igen den så vill jag gärna veta om dom känner den som fick för sig och handmåla den... Våldsamt fult men ändå rätt fränt haha!

Tyckte allt det var lite fränt med det orangea smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
tjKZify
27 januari 2012 · 33 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

tjKZify skrev:
Kör en extremt våldsamt ful 740. Betala ju inte mycket men allt fungerar perfekt och fick med nya vinterdäck på alu fälgar så jag klagar inte wink
http://forumbilder.se/thumbs/1b7201273126A9866.jpg

Om någon känner igen den så vill jag gärna veta om dom känner den som fick för sig och handmåla den... Våldsamt fult men ändå rätt fränt haha!

Tyckte allt det var lite fränt med det orangea smile

Absolut det är fränt men det är verkligen en skrikig färg och bilen hade faktiskt sett mycket bättre ut om den hade varit orginal färgen runt om alltså beige gult som under delen är smile Men verkar som dom har målat den orangt för att dölja norsk krom. Men men till våren blire annan färg! smile

Senast redigerat av tjKZify (27 januari 2012)

Mattsson_91 Självlärd
27 januari 2012 · 3 083 Inlägg

tjKZify skrev:

Volvo142_73a skrev:

tjKZify skrev:
Kör en extremt våldsamt ful 740. Betala ju inte mycket men allt fungerar perfekt och fick med nya vinterdäck på alu fälgar så jag klagar inte wink
http://forumbilder.se/thumbs/1b7201273126A9866.jpg

Om någon känner igen den så vill jag gärna veta om dom känner den som fick för sig och handmåla den... Våldsamt fult men ändå rätt fränt haha!

Tyckte allt det var lite fränt med det orangea smile

Absolut det är fränt men det är verkligen en skrikig färg och bilen hade faktiskt sett mycket bättre ut om den hade varit orginal färgen runt om alltså beige gult som under delen är smile Men verkar som dom har målat den orangt för att dölja norsk krom. Men men till våren blire annan färg! smile

Jo det har du rätt i i och för sig smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Navkapsel
27 januari 2012 · 4 637 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Mercedes W210 med all säkerhet som fanns att få till den tongue ESP DSP TCS o skit..

Rost? wink

Presidento Of World
27 januari 2012 · 3 335 Inlägg

Navkapsel skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Mercedes W210 med all säkerhet som fanns att få till den tongue ESP DSP TCS o skit..

Rost? wink

Minimalt, endast smått på bakskärmar! fin exemplar tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Victorduvet
27 januari 2012 · 395 Inlägg

Navkapsel skrev:

_Glenne_ skrev:

Navkapsel skrev:

Rekommenderar Volvo 240. Min har gått året om rätt mkt på vintern och klarat sig i stort sätt fri från rost. (Inte pedantskött men inte heller illa skött.) och rätt många mil på mätaren 30 år 27 000 mil

27000mil på 30år är väll inte rätt många mil? Är ju under 1000mil per år i snitt.

Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.

Visst klarar den sig säkert, förutsatt att du tvättar ofta. Och det är inget jag tycker känns värt att göra. Bara betala så mycket för att stå i en tvätthall för att få bort salt. Kan göra annat roligt den tid det tar och dom pengarna det kostar. smile
Hade dom bara slutat salta vägarna så man fick fina riktiga vintervägar hade det inte varit något problem smile

sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren

BMW 520 (1992)
Mattsson_91 Självlärd
27 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Victorduvet skrev:

Navkapsel skrev:

_Glenne_ skrev:

27000mil på 30år är väll inte rätt många mil? Är ju under 1000mil per år i snitt.

Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.

Visst klarar den sig säkert, förutsatt att du tvättar ofta. Och det är inget jag tycker känns värt att göra. Bara betala så mycket för att stå i en tvätthall för att få bort salt. Kan göra annat roligt den tid det tar och dom pengarna det kostar. smile
Hade dom bara slutat salta vägarna så man fick fina riktiga vintervägar hade det inte varit något problem smile

sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren

Tacka vet jag Gotland. Ingen salt där inte, man kanske skulle flytta tillbaka tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
OpelP1
27 januari 2012 · 1 412 Inlägg

Jag brukar åka i min vanliga bruksbil även på vintern.
Hittils har det varit opel kapitän -59, saab v4 -74, opel rekord -60 och nu då cheva suburban -69.

Firebirden hade också körts på vintern nör den användes om det inte vore för luftspoilern under kylaren som skulle skyffla upp snö i kylaren.

Tvätta ofta kan jag göra, vatten är typ gratis. smile

DuelBall Seg bôvel
27 januari 2012 · 322 Inlägg

Victorduvet skrev:

Navkapsel skrev:

_Glenne_ skrev:
27000mil på 30år är väll inte rätt många mil? Är ju under 1000mil per år i snitt.

Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.

sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren

Men då ska det vara en riktigt sunkig, gammal bil.

Finns en kille i närheten av där jag bor som köpte en väldigt fin vit 240 i höstas (lågmilare, ca 14000 mil enligt bilregistret) i toppskick, förmodligen för att ha som vinterbil då jag sett att han kör en sportbil sommartid. Blev imponerad när jag först såg den på parkeringen.

Bilen har i dagsläget hängande/krockade stötfångare fram och bak, krossade blinkers runt om, motorljud som en skrikande gris, hängande lister, hängande sladdar under bilen, stora repor på sidorna (Killen åker igenom såna där bilspärrar som finns på cykelvägar) samt att lustigkurren möblerat om bokstäverna på bakluckan från "VOLVO" till "LOVA".
Ser honom ofta när han kommer på ställ genom rondellerna och man riktigt ser hur bilen lider.

Så gör man fan inte med en 25 år gammal bil i så fint skick, jag skulle inte ens göra så med min egen bil som är 15 år gammal, skitrostig och värd ca en tredjedel av vad 240:n var när den var i fint skick, nu hamnar 240:n säkert på skroten till våren.

RD_87 Skrotsamlare
27 januari 2012 · 4 031 Inlägg

DuelBall skrev:

Victorduvet skrev:

Navkapsel skrev:

Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.

sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren

Men då ska det vara en riktigt sunkig, gammal bil.

Finns en kille i närheten av där jag bor som köpte en väldigt fin vit 240 i höstas (lågmilare, ca 14000 mil enligt bilregistret) i toppskick, förmodligen för att ha som vinterbil då jag sett att han kör en sportbil sommartid. Blev imponerad när jag först såg den på parkeringen.

Bilen har i dagsläget hängande/krockade stötfångare fram och bak, krossade blinkers runt om, motorljud som en skrikande gris, hängande lister, hängande sladdar under bilen, stora repor på sidorna (Killen åker igenom såna där bilspärrar som finns på cykelvägar) samt att lustigkurren möblerat om bokstäverna på bakluckan från "VOLVO" till "LOVA".
Ser honom ofta när han kommer på ställ genom rondellerna och man riktigt ser hur bilen lider.

Så gör man fan inte med en 25 år gammal bil i så fint skick, jag skulle inte ens göra så med min egen bil som är 15 år gammal, skitrostig och värd ca en tredjedel av vad 240:n var när den var i fint skick, nu hamnar 240:n säkert på skroten till våren.

Det finns ju gott om "färdigförstörda" bilar att höjdhoppa med...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
D_Carlsson Bonntrimmare
28 januari 2012 · 620 Inlägg

DuelBall skrev:

Victorduvet skrev:

Navkapsel skrev:

Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.

sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren

Men då ska det vara en riktigt sunkig, gammal bil.

Finns en kille i närheten av där jag bor som köpte en väldigt fin vit 240 i höstas (lågmilare, ca 14000 mil enligt bilregistret) i toppskick, förmodligen för att ha som vinterbil då jag sett att han kör en sportbil sommartid. Blev imponerad när jag först såg den på parkeringen.

Bilen har i dagsläget hängande/krockade stötfångare fram och bak, krossade blinkers runt om, motorljud som en skrikande gris, hängande lister, hängande sladdar under bilen, stora repor på sidorna (Killen åker igenom såna där bilspärrar som finns på cykelvägar) samt att lustigkurren möblerat om bokstäverna på bakluckan från "VOLVO" till "LOVA".
Ser honom ofta när han kommer på ställ genom rondellerna och man riktigt ser hur bilen lider.

Så gör man fan inte med en 25 år gammal bil i så fint skick, jag skulle inte ens göra så med min egen bil som är 15 år gammal, skitrostig och värd ca en tredjedel av vad 240:n var när den var i fint skick, nu hamnar 240:n säkert på skroten till våren.

Jag tycker det e kul med folk som har hårdare vinter bilar än mångas sk "sommarbilar" men man behöver ju inte köra folkrace för det.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang