Victorduvet skrev:
Navkapsel skrev:
_Glenne_ skrev:
27000mil på 30år är väll inte rätt många mil? Är ju under 1000mil per år i snitt.
Det har du rätt i. Men klarar en sådan bil med omodernt rostskydd så många år håller nog en modern bil för lite salt.
sen tycker jag att det är rätt skönt att köra en gammal bil på vintern för att få längta lite efter en finare och roligare bil till sommaren
Men då ska det vara en riktigt sunkig, gammal bil.
Finns en kille i närheten av där jag bor som köpte en väldigt fin vit 240 i höstas (lågmilare, ca 14000 mil enligt bilregistret) i toppskick, förmodligen för att ha som vinterbil då jag sett att han kör en sportbil sommartid. Blev imponerad när jag först såg den på parkeringen.
Bilen har i dagsläget hängande/krockade stötfångare fram och bak, krossade blinkers runt om, motorljud som en skrikande gris, hängande lister, hängande sladdar under bilen, stora repor på sidorna (Killen åker igenom såna där bilspärrar som finns på cykelvägar) samt att lustigkurren möblerat om bokstäverna på bakluckan från "VOLVO" till "LOVA".
Ser honom ofta när han kommer på ställ genom rondellerna och man riktigt ser hur bilen lider.
Så gör man fan inte med en 25 år gammal bil i så fint skick, jag skulle inte ens göra så med min egen bil som är 15 år gammal, skitrostig och värd ca en tredjedel av vad 240:n var när den var i fint skick, nu hamnar 240:n säkert på skroten till våren.