Ang länkarna du posta.
Körde hem min Prelude från Sthlm 2007. låg på farthållaren hela vägen till borås ~43mil. 0.75L landsvägskörning, inte illa enligt mig. Min hade gått 12k mil då jag köpte den.
Dock är det ett FRM block i 97-01. och vid 19k mil kan jag INTE rekommendera den bilen alls tyvärr så länge du inte får den komptestad och leakdown testad. Det är vid dessa mil dem börjar slitas ut tyvärr, detta gäller ringar och cyl-väggar. Mera mera mil gör att dem förbränner mera olja. Tyvärr är det så på alla FRM H22 blocken. Nog för de flesta vtec motorerna förbränner olja, men H22 blocket förbränner oftast tok för mycket vid dessa miltal. Vissa har tur med en "medel" förbränning medans andra får en jävulsk förbränning.
Som sagt, testen, har du tur så får den bra värden. Men oljeförbränningen kommer du aldrig komma undan.
Civicen du ladda upp är inte pigg någonstans. det är en pendlarbil ENBART. hade förut en Vtec-e (ils vtec) civic ek3 -00a 1.5, med 11k mil på 114hk. Slö som fan. ingen körglädje heller, även där bara en pendlarbil från A-B. Gick billigt, men de va de enda den bidrog till.