3186
Sök

vad tror ni om att måla vitt här?

12 086 Inlägg
31 augusti 2006
aaronp skrev:
Android skrev:
Kan du hitta ett par vita blinkers också så skulle det nog bli prefekt!

Vad tror du om dessa:

http://www.mds.se/archive/productimages/big/181511.jpg

finns för 449:- på: http://www.mds.se/?artnr=181511

är det ett bra pris?

Finns även på biltema för en hundring styck! smile

892 Inlägg
31 augusti 2006
Tror blinkersen skulle bli feta!
Dock så är det lite polkagrisvarning i mina ögon med den röda randen... smile
Nät finns ju på biltema för billig penning. Vet inget direkt om det men jag planerar inhandla ett sådant till min egen kärra.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

95 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Android skrev:
Tror blinkersen skulle bli feta!
Dock så är det lite polkagrisvarning i mina ögon med den röda randen... smile
Nät finns ju på biltema för billig penning. Vet inget direkt om det men jag planerar inhandla ett sådant till min egen kärra.

hmm... jag själv gillar jag randen, men finns fler som tycker det blir lite fel med den... samtidigt som många andra gillar den också. så är lite kluven...

kanske man ska testa andra färger eller alternativt måla även den vit? måste ta en funderare.

har hursomhelst skaffat färg nu, samt ngn typ av spray som ska få färgen att sitta bättre på plasten. snart sätter jag igång smile

95 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Ford_Green skrev:
Sen borde du tvätta den oxå :p Skoja bara.
Din färg heter Diamond White, gå till en lackfirma så blandar dom iordningen färg åt dig, du ska inte ha klarlack över som någon sa tidigare, då kommer du garanterat få nyansskillnad mot resten av bilen.
Bara så att du vet måste du spackla/slipa/spackla/slipa/spackla/slipa/spackla/slipa ap mycke för att få det slätt på stötfångarna. Det är ap mycket jobb.

Lycka till wink

hehe, tack smile jodå, vet att de blir jobb, men är sjukskriven för tillfället, så jag har tid!

95 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
tobi skrev:
Myske snyggare! do it.. kolla på min 240 den är också ned lackad i fram

jo, spanade in den. snyggt! hur mkt jobb fick du lägga ner?

JapMax skrev:
Finns även på biltema för en hundring styck! smile

försökte leta på deras sida förut, men hittade inget tongue ej heller på mekonomen. har du direktlänk? isåfall har jag lagt ner några hundra i onödan alltså sad
Senast redigerat av aaronp (31 augusti 2006)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
31 augusti 2006
aaronp skrev:
här med vita blinkers. börjar likna ngt smile

http://myspace-509.vo.llnwd.net/01114/9 … 5509_l.jpg

Fasen va nice de blev!

Allt för den där jävla hatten!

Lackerare
88 Inlägg
2 september 2006
ett litet tips bara...
För att måla dina kofångare
*steg 1: ruffa upp med slip typ 600
*steg 2:rengör sen tar du plastspackel i alla småmspringor o hack
*steg 3:slipa ner allt med fint slip papper,först 800.Sen avslutar de med 1000 våtslip
*steg 4:Sen sprayar du på med ngt som heter plasthäft(för att färgen skall kunna vara flexibil o inte spricka)
*steg 5:Sedan tar du över hela med grundfärg.
*steg 6:våtslipa bort alla rinningar så det blir jämt o fint(våtslip 800,sen 1000)
*steg 7:lacka med färgen och sedan våtslipa det med 1000 så du får bort alla rinningar
*steg 8:gå över hela kofångaren med först 2000 våtslip och sedan 4000 våtslip snabbt.
*steg 9:Klarlacka efter du har rengjort ordentligt med rengörningsmedel(heter 1939 o finns på välsorterade färgbutiker).
*steg 10: våtslipa med 4000 för att få bort rinning.sen polera upp det!
Klart!!

Need for speed...PORSCHE!!!

95 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
dj_bounce skrev:
ett litet tips bara...
För att måla dina kofångare
*steg 1: ruffa upp med slip typ 600
*steg 2:rengör sen tar du plastspackel i alla småmspringor o hack
*steg 3:slipa ner allt med fint slip papper,först 800.Sen avslutar de med 1000 våtslip
*steg 4:Sen sprayar du på med ngt som heter plasthäft(för att färgen skall kunna vara flexibil o inte spricka)
*steg 5:Sedan tar du över hela med grundfärg.
*steg 6:våtslipa bort alla rinningar så det blir jämt o fint(våtslip 800,sen 1000)
*steg 7:lacka med färgen och sedan våtslipa det med 1000 så du får bort alla rinningar
*steg 8:gå över hela kofångaren med först 2000 våtslip och sedan 4000 våtslip snabbt.
*steg 9:Klarlacka efter du har rengjort ordentligt med rengörningsmedel(heter 1939 o finns på välsorterade färgbutiker).
*steg 10: våtslipa med 4000 för att få bort rinning.sen polera upp det!
Klart!!

tack för tipsen smile det där med plastspackel hade jag missat. en fråga bara... har skaffat en svamp som heter scotch brite som jag tänkte förbehandla med (ruffa) eftersom ngn billackerare här på forumet rekommenderade det. är det motsvarande det där du nämner?

Sök