3355
Sök

Fetare avgasljud

127 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan

Jag har en Audi A4 1.8TS som jag har 3 tums ifrån turbon med race katt fram till ungefär hälften av bilen. Sen övergår det till 2 1/2 tums och så sitter det en ljuddämpare ifrån simons och längst bak så sitter det en japsdämpare utan ljudinsatsen i.

Jag tycker bilen låter lite mesigt så jag har provat att plocka bort den första dämparen och då får jag ett fett ljud men kör man längre så blir det lite jobbigt för att det brummar ganska högt i bilen.

Finns det något att göra för att få något lagom ljud. Antar att det är väl bara att prova sig fram. Kanske jag ska plocka bort japsdämparen och köra med ett rakt rör ut bara?

Tack på förhand
Ola

Driver
2 111 Inlägg
31 augusti 2006
ta bort den bakre dämparen. onödigt med både japs och en andra dämpare. mitt förslag iaf. kör med orig första sen enbart en simons..o den låter inte orig..

testa så visar det sig smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

127 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Det sura är att när jag hade av dämpare i mitten så kändes det som laddtrycket kom mycket snabbare. Jag kanske ska ta bort den igen och så plugga i ljudinsatsen i japsdämparen vid längre turer.

Team Leader@Gallaher Snus AB
58 Inlägg
31 augusti 2006
Låter som om du har en ganska slimmad japsdämpare (typ nån tum större än utblåset), vilket är det absolut vanligast förekommande iof.
Då får man också ett ganska distingt, och lite "fränare" ljud än om du skulle haft en större burk, typ min GReedy evo som är kanske 7"-8" istället för 4"-5".

Ljudinstatsen gjorde inte mycket på mitt avgasljud. Kanske att besiktningen skulle registrera det med sina instrument.

Jag hade väl kört med bara japsdämparen utan insats, men om det nu blir tröttsamt på långa turer får du la sätt dit den då..är väl inte så mycket mer med det.

Så länge besiktningen inte klagar skulle jag vara nöjd smile
Senast redigerat av Frans (31 augusti 2006)

X=(Mazda+7)/R

Sök