Äntligen tänkte jag också ta o slänga upp tråd här också om min 528 Bbs. Är i grunden en 528 e28 83:a som utrustats med en Bbs vinge ifrån fabrik men nu senare även fronten och även en ratt ligger på hyllan.
Här är länken till min gamla tråd om bilen på e28:a forumet där det finns lite andra bilder
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=7360Som många andra bilar här på forumet så blir de såklart lite överladdning på även denna bil
Och detta är faktist det första riktiga och seriösa turbokonvertering jag gör nu. Har gjort en lr två superbudget innan men som aldrig blivit klara..
Men den gamla m30:in fick gå i pension efter att ha insett att maskinellt så är dessa motorer bara stenålder och bajs!
Nu blir det m50!
Mycke hk/kr är mitt recept och kommer köpa det mesta begagnat lr väldigt billigt helt enkelt.
Köpte en nyrenoverad och ihopsatt m50b25:a IV av en här på forumet och den motorn har då preppats med följande:
MEEEN! en 528 ska ju ha 2,8liter så självklart så köpte jag en bottendel ifrån en 328 som gått 12k mil
m50b28
Dubbla insugskammar
Oringad
Nya lager
Mirafrästa ventilsäten
ARP i toppen
765 tryckplatta
4 pökad sinter
S38b36 svänghjul
Precision 67
Wg blir förhoppningsvis en precision 46mm
dump funderar jag på nukes nya faktist..
Chassit i bilen är ganska så orört men nya dämpare sitter runt om och sänkning 60/40 likaså.
M5 e34 bromsar ligger också på lagret o väntar på att bli monterade
Hela bygget har dock blivit kraftigt försenat pga ombyggnad av garaget/ verkstaden/ maskinhallen så slänger upp lite bilder på de också.
BILDER!
Gick brett med tokslut automatlåda och schrick samt extraktor
Fina pt 67:an en bild ifrån förra ägaren
Satte upp lte nya skåp längst med en vägg så vi kunde få en sjysstare bänk också
Blev helt okey faktist.
Blev en liten fest för mig o lukas för att jag blev klar med bänken
Donator m52b28
Repig vev??? Lagrena var slut iaf..
Kolvarna var ganska så sotiga så de fick åka i dieselbadet!
Svänghjulet som fått ytrost efter en lättare blästring
Går de o använda tro??
Den riktiga motorn
Och den skarpsynte ser också varför jag ville plocka isär denna motor igen...
Jävla skit att folk är lite för snabba o slarviga med rengöring..
Metallflingor
Väldigt konstig form på topplocksopackningen???
Ställde också in stereon i lila verkstaden så man kunde ösa fullt!
Ny o större ska däremot köpas till den stora hallen.
Jahapp hoppas jag lyckades döda någons modem