Har kastat ur nästan all inredning pga att den luktade duktigt äckligt..
Bbs ratten åkte även på plats också!
Batteriet åkte bak för att ge plats åt annat. Kabeln hade jag liggande som tur över ifrån nån annan bi. Batterihållaren blev jag iaf lite nöjd med
Tog mig i kragen o bytte upp mig i bromsar också! Har haft liggandes ett bra tag så lika bra o byta samtidigt man testar nya fälgarna M5 e34 bromsar, 315mm fram 300mmbak, Greenstuff runt om samt stålomspunna slangar fram Ska duga för lilla mig Blev nya handbromsbackar också.
original fram
Original vs m5
m5
Bak original vs m5
Fyllde ut fälgarna helt okey
Shoppade lite på feltema..
Har ju provmonterat motorn några gånger och insåg att de krävdes lite modifiering av kaross för att få allt att glida i lite smidigare
Före
Under
Efter
Skaplig skillnad Blev riktigt nöjd faktist med tanke på att all plåt jag lagt dit var 3mm grov :twisted:
Bestämt mig för att fortsätta bygget lite mera nu när jag äntligen offrade min rygg och en vecka åt att bara städa, fixa o dona i verkstaden och maskinhallen. Nu kan man äntligen använda svarven och pelarborrmaskinerna igen OCH att komma in i den varma verkstaden med en bil
Fick tummen ur också att rulla en bilen för att börja pilla lite grenrör. Fula mig/mag svetsar men inom en snar framtid så väntar nog en tig/plasma maskin om jag har lite tur.. Men å andra sidan så är det mitt första grenrör så de är väl kanske helt ok :wink:
Sen har vi mitt lilla sidoprojekt som inte riktigt har kommit igång helt, vill inte bli "självgående" men tror jag har en lösning på de
Detta var lite vad jag gjorde förra veckan så nu är jag nere igen så får vi se vad som händer o fötter.
Grenröret klart, blev helt okey för att vara mitt första grenrörsbygge! Pressat en ny servoslang hybrid e28/m50 Kapat ur reservhjulsbaljan och lagt dit ny fin plåt, klart som fan att tråden tog slut bara när jag skulle punkta de sista...
Bilder!
Blev lite fundersam över hur mkt grenrörsflänsen kan diffa i skevhet? Råkade nämligen slå sig lite men tycker väl att packningen borde täta..
Ska ta o mäta upp vad den diffar så kanske de blir en planing ändå..
Då var insidan lackad! Blev jävligt bra måste jag säga :hyper:
Asfaltmatta har också skrapats.. Fick ur en bit över 10kg totalt Var ruggigt smidigt med gasolbrännaren och stämjärn! Lägger ändå upp en bild på när slaven slipar med vinkelharry och roterande stålborste :bang2:
Onödiga kablar har också klippts, en fin kasse blev det ock 2,5kg blev det på vågen. Fått ur lite nnan men ändå. Smygbild också på mina nya arbetspjuck som jag äntligen vågat börja använda. Jalas Zenit. SJUKT BRA OCH SKÖNA!!! Är ensam nu i Vingåker med just denna modell av Zenit :uglylol:
Prepp innan lack.
Efter lack.. Blev nöjd faktist!
Farsgubben var också förbi Elfa så jag bad snällt om lite robotslang för att testa att dra kablar i.
Jäkla helvete bara att arbeta med.. Först så var slangen inte uppskuren o sen så skulle alla kablarna i... Men rent o snyggt blev det tyckte jag.
Ska ta o köpa mer robotslang för att ha på lager o lite mer kablar för att dra ström till pumparna.
Eftersom jag ligger lite lågt med stora utgifter nu så fick hag ett konstigt ryck att veva igång svarven Så det har blivit lite saker gjorda ändå :bang:
Började med att göra två bussningar till växelspaken för att mjukstarta lite i svarveriet, första gången jag rör den på flera år :eek2:
Tyckte det gick såpass smidigt så började jag humma lite om andra saker och eftersom min växelspak kommer att bli lite special á la stenhård så tänkte jag att då måste jag ju fortsätta i drivlinan med hårda saker :wink:
En klump aluminum och två gamla v-låde kuddar..
Blev såhär
och sen
och sen monterat lite löst.
Och eftersom jag jag var i fullgång och så var de ju bara o fortsätta :p Två stora klumpar alu, 130mm diameter...
Snurrsnurr
Ska ta o göra klart dem i veckan tänkte jag :up:
Blev lite spån.... Maskinen var helt tom när jag började...